لوکاشنکو محتوای مذاکرات با پوتین را فاش می کند

© Sputnik / Alexei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر لوکاشنکو محتوای مذاکرات با پوتین را فاش می کند
لوکاشنکو محتوای مذاکرات با پوتین را فاش می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
لوکاشنکو محتوای گفتگوی خود با ولادیمیر پوتین را با خبرنگاران در میان گذاشت.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور بلاروس، الكساندر لوكاشنكو محتوای گفتگوها با ولادیمیر پوتین رهبر روسیه را فاش كرد. این را کانال تلگرام نزدیک به سرویس مطبوعاتی لوکاشنکو گزارش کرد.

به گفته رئیس جمهور بلاروس، طرفین به طور عمده در مورد مسائل اقتصادی گفتگو کردند. به ویژه، آنها در مورد مسائل انرژی، دسترسی متقابل به بازار و تغییر جهت مجدد ترافیک بار بلاروس از بندرهای بالتیک به سن پترزبورگ صحبت کردند.

علاوه بر این، لوكاشنكو پیشنهاد كرد با وجود واکنش كشورهای ثالث، تمرینات مشترک را ادامه دهد. وی همچنین در مورد وام ارائه شده توسط طرف روسی صحبت کرد. " این یک وام جدید نیست. این درخواست من از رهبری روسیه بود که ما امسال این یک میلیارد را پرداخت نکنیم، آن را نگه داریم و به سال آینده موکول کنیم. "

در 14 آگوست، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در محل اقامت بوچاروف روچی با همتای بلاروسی خود دیدار کرد. گفتگوها در قالب دو نفره انجام شد. رهبر روسیه در این دیدار گفت كه مسكو به مینسک 1.5 میلیارد دلار وام می دهد. علاوه بر این، رهبران دو کشور توافق کردند که ذخیره نیروهای امنیتی ایجاد شده توسط روسیه برای کمک به بلاروس را حذف کنند.

پس از گفتگوها، دیمیتری پسکوف به خبرنگاران گفت که کرملین الکساندر لوکاشنکو را به عنوان رئیس جمهور قانونی تشخیص خواهد داد. وی همچنین افزود روسیه بدون در نظر گرفتن اینکه از لوکاشنکو حمایت می کنند یا نه، از همه شهروندان بلاروس قدردانی کرده و آنها را دوست دارد. 

دیدار پوتین و لوکاشنکو در زمان اعتراضات در بلاروس که پس از انتخابات ریاست جمهوری در این جمهوری ادامه دارد، صورت گرفت. تظاهرکنندگان با نتایج رأی گیری رسمی مخالف هستند و خواستار استعفای لوکاشنکو می شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала