تمایل ناوالنی برای بازگشت به روسیه

© Sputnik / Vladimir Astapkovichتمایل ناوالنی برای بازگشت به روسیه
تمایل ناوالنی برای بازگشت به روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
الکسی ناوالنی، چهره سرشناس اپوزیسیون روس قصد دارد به روسیه بازگردد و به فعالیت‌هایش ادامه دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «نیویورک تایمز»، الکسی ناوالنی، چهره سرشناس اپوزیسیون روس قصد دارد به روسیه بازگردد و به فعالیت‌هایش ادامه دهد.

یک مقام آلمانی که خواست نامش فاش نشود، گفت:«او قصد ندارد در آلمان در تبعید بماند. او می‌خواهد به وطنش روسیه بازگردد و به ماموریت خود ادامه دهد. او کاملا از وضعیت خودش مطلع است و می‌داند که چه اتفاقی رخ داده است.

اشپیگل: برای مسمومیت ناوالنی از نوع قوی‌تر نوویچوک استفاده شده است - اسپوتنیک ایران
اشپیگل: برای "مسمومیت" ناوالنی از نوع "قوی‌تر" نوویچوک استفاده شده است

روز 14 سپتامبر (دوشنبه) بیمارستان «چریته» مستقر در برلین اعلام کرد، وضعیت ناوالنی که بعد از بیمار شدن در روسیه برای درمان به آنجا منتقل شده بود، رو به بهبود است و او دیگر از دستگاه تنفس مصنوعی استفاده نمی‌کند و می‌تواند راه برود. ناوالنی تحت مراقب شدید پلیس آلمان در بیمارستان چریته قرار دارد.

ناوالنی در تاریخ ۲۰ اوت در جریان یک پرواز داخلی در روسیه بیمار شد. پس از فرود اضطراری هواپیما، او ابتدا در شهر اوسک سیبری تحت درمان قرار گرفت. دو روز بعد، به محض آنکه پزشکان اطمینان حاصل کردند که پرواز برای او ضرری ندارد، به بیمارستان چریته آلمان برای درمان منتقل شد.

دولت آلمان روز 14 سپتامبر (دوشنبه) همچنین اعلام کرد، دو آزمایشگاه بین‌المللی دیگر در سوئد و فرانسه و همینطور سازمان منع تسلیحات شیمیایی به طور مستقل تایید کردند که الکسی ناوالنی، منتقد کرملین با عامل اعصاب نوویچوک مسموم شده است و از روسیه خواست تا همکاری کند.

براساس بیانیه سرویس مطبوعاتی کرملین، ولادیمیر پوتین گفت که برای روشن شدن شرایط واقعی آنچه برای الکسی ناوالنی اتفاق افتاده است، باید مواد و اطلاعات از آلمان به روسیه منتقل شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала