ترامپ با خروج از برجام چه هدفی را دنبال می‌کرد؟

© REUTERS / Erin Scott ترامپ
ترامپ   - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تحلیلگر آمریکایی: دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در هیچ جای جهان باعث صلح نشده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی «سی جی تی ان»، برادلی بلانکنشیپ، تحلیلگر آمریکایی روز 15 ماه سپتامبر (سه شنبه) اظهار داشت که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در هیچ جای جهان باعث صلح نشده است و خروج از برجام هم یک اقدام صلح جویانه از سوی او نبوده است.

وی در ادامه افزود:« پس از نزدیک به چهار سال، رئیس جمهوری آمریکا به دنبال برخی از تلاش های دیپلماتیک بی سرو صدا است که باعث ایجاد شوک در جامعه بین المللی شده و البته نظم جهانی کهن را به چالش کشیده است اگرچه خودش آن را باعث رفاه و نوید بخش صلح می داند.

کوشنر: ترامپ به دنبال صلح با ایران است - اسپوتنیک ایران
کوشنر: ترامپ به دنبال صلح با ایران است

ترامپ یک صلح طلب نیست و هیچ دلیلی هم وجود ندارد که غیر از این را ثابت کند او در هیچ جایی از این دنیا نتوانسته است عاملی برای پیوندهای صلح آمیز باشد تحرکات اخیر او هم بعضا زیانبار و ناامید کننده است.

از دیدگاه هیلاری کلینتون اقدامات ترامپ تا کنون فقط جهان را به مکانی بسیار خطرناک تر تبدیل کرده است. مثلا برای تایید اقدامات غیر صلح جویانه ترامپ باید به خروج آمریکا از برجام اشاره کرد و یا خروج آمریکا از چندین پیمان هسته ای و تسلیحاتی راهبردی و نابودی معاهده آسمان باز که نشانه هایی از ایجاد تنش های دولت ترامپ برای جامعه بین المللی است. تحرکات او برای عادی سازی روابط میان اسراییل و امارات و بحرین هم در همین راستا است

این اقدامات ترامپ نشان می دهد که اوضاع در جهان بدتر هم شده است اینها تحرکاتی است که مفهومش از بین بردن صلح است ترامپ هرگز در هیچ جای دنیا نه در خاورمیانه و نه بالکان باعث صلح نشده است بلکه راهبردها و سیاست های وی باعث تضعیف سازمان ملل و کناره گیری آمریکا از پیمان تحولات اقلیمی پاریس شده است».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала