امارات: آمریکا قول داده‌ تا الحاق کرانه باختری انجام نگردد

© AP Photo / Kamran Jebreiliامارات: آمریکا قول داده‌ تا الحاق کرانه باختری انجام نگردد
امارات: آمریکا قول داده‌ تا الحاق کرانه باختری انجام نگردد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه امارات مدعی شد که آمریکا قول داده است تا اجرای طرح اشغال کرانه باختری را شروع نکنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العربیه، انور قرقاش وزیر امور خارجه امارات، اعلام کرد: آمریکا قول داده است تا اسرائیل اجرای طرح اشغال کرانه باختری را اجرا نکند و از نظر امارات حرف آمریکا تضمین است.

امضای توافق صلح امارات و بحرین با اسرائیل در کاخ سفید - اسپوتنیک ایران
امضای توافق صلح امارات و بحرین با اسرائیل در کاخ سفید

انور قرقاش در بخش دیگری از ادعاهای خود، بار دیگر گفت که امارات به علت توافق با اسرائیل، در موقعیت بهتری برای کمک به فلسطینی‌ها قرار دارد و در سال‌های پیش رو بیش از دیگران به حل و فصل بحران فلسطین کمک خواهد کرد، اما فلسطینی‌ها هم باید رهبری امور را در دست بگیرند.

این مقام اماراتی، طرح سال ۲۰۰۲ اتحادیه عرب موسوم به "ابتکار صلح عربی" را همچنان به عنوان ملاک سیاست‌های کشورهای عربی دانست و ادعا کرد که با دشمنی با اسرائیل نفعی حاصل نمی‌شود.

او سپس گفت که به زودی بسیاری از اتباع اسرائیلی به امارات آمده و در این کشور ساکن خواهند شد.

ادعای امارات مبنی بر اینکه سازش در راستای توقف اشغال کرانه باختری و به نفع فلسطینی‌ها بود، در حالی است که روز گذشته وزارت خارجه تشکیلات خودگردان در بیانیه‌ای از ساخت ۹۸۰ واحد مسکونی از سوی اسرائیل در کرانه باختری خبر داد و تأکید کرد که بر خلاف ادعای جریان سازش در منطقه، این توافق به هیچ وجه مانع از توسعه‌طلبی و غارت زمین‌های فلسطینی‌ها نشده است.

امارات و بحرین که قرار است امروز (سه شنبه) به طور رسمی توافق سازش را با اسرائیل در کاخ سفید امضاء کنند، مدعی شده‌اند که این توافق به حل و فصل مسأله فلسطین کمک خواهد کرد.

روز یکشنبه نیز وزیر خارجه بحرین مدعی شد که توافق این کشور با اسرائیل در راستای بازگرداندن حقوق فلسطینی‌ها و برقراری ثبات و امنیت در منطقه بوده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала