آخرین وضعیت واکسن ایرانی کرونا

© Sputnik / Evgeniy Epanchintsev /  مراجعه به بانک تصاویر واکسن کرونا
 واکسن کرونا    - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مجوز کارآزمایی بالینی سلول درمانی اخذ شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایسنا»، دکتر حسین وطن‌پور، مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت تهیه واکسن ایرانی کرونا و چالش‌های تهیه واکسناعلام کرد که شرکت‌های تولیدکننده واکسن ایرانی کرونا تست‌های حیوانی را انجام داده‌اند و در مرحله‌ ورود به فاز انسانی هستند.

وی در ادامه گفت:« شرکت‌های تولیدکننده واکسن ایرانی کرونا تست‌های حیوانی را انجام داده‌اند و در مرحله‌ی ورود به فاز انسانی هستند. لکن استفاده از واکسن و پروتکل هدف آن باید در کمیته واکسیناسیون ملی مورد تایید قرار گیرد. استفاده از واکسن به هر حال چالش‌هایی را دارد که از جمله آن این است که اگر ویروس خودبه‌خود ضعیف شود، ما دیگر نیازی به واکسن نداریم.

رئیس سازمان غذا و دارو ایران درباره تامین واکسن کرونا اظهار نظر کرد - اسپوتنیک ایران
رئیس سازمان غذا و دارو ایران درباره تامین واکسن کرونا اظهار نظر کرد

ما در حال حاضر به قدر کافی به دانش فنی تولید واکسن دسترسی داریم، اما با توجه به این که استفاده از واکسن چالش‌هایی دارد و هنوز واکسن‌ها به تایید سازمان بهداشت جهانی نرسیده است، ما هم فعلا منتظر گزارش‌های علمی تهیه و مصرف واکسن هستیم. اکنون جنبه‌های اقتصادی تولید واکسن کرونا تقویت شده و باید مراقب باشیم ایجاد فضاهای اقتصادی در مسیر علمی تولید واکسن یا دارو خللی وارد نکند.

چند شرکت در زمینه سلول درمانی نیز مشغول به فعالیت هستند که مجوز کارآزمایی بالینی سلول درمانی در دستگاه تنفس را نیز اخذ کرده‌ایم. علاوه بر آن، در زمینه‌ی پلاسما هم شرکت‌های دانش‌بنیان مشغول فعالیت هستند.

برخی از گیاهان دارویی می‌توانند در درمان التهاب‌های دستگاه تنفس موثر باشند و چندین شرکت دانش‌بنیان در حوزه سلامت در حال حاضر مشغول تحقیق و پژوهش در این زمینه هستند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала