پمپئو: کل اتحادیه اروپا باید حزب الله را گروه تروریستی اعلام کند

© Sputnik / Viktor Tolochko /  مراجعه به بانک تصاویر پمپئو: کل اتحادیه اروپا باید حزب الله را گروه تروریستی اعلام کند
پمپئو: کل اتحادیه اروپا باید حزب الله را گروه تروریستی اعلام کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه آمریکا بیان داشت: آمریکا همچنان از اتحادیه اروپا و کشورهای اروپایی دعوت می‌کند که حزب‌الله را به طور کامل به عنوان سازمانی تروریستی معرفی کرده و بین بخش نظامی و سیاسی این گروه تفاوتی قائل نشوند.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد: آمریکا همچنان اتحادیه اروپا و کشورهای اروپایی را دعوت می‌کند تا حزب‌الله را به عنوان سازمانی تروریستی بشناسند.

​وی طی بیانیه‌ای که وزارت امور خارجه آمریکا آن را منتشر کرد، گفت که آمریکا از تصمیم صربستان برای اعلام حزب‌الله به عنوان سازمانی تروریستی استقبال می‌کند.

وزیر خارجه آمریکا اضافه کرد: اعلام صربستان درباره در نظر گرفتن حزب‌الله به عنوان سازمانی تروریستی، گام مهم دیگری است که قدرت این گروه مورد حمایت ایران برای عمل کردن در اروپا را محدود می‌کند.

پمپئو در ادامه ادعاهایش گفت که حزب‌الله برنامه ریزی حملات تروریستی و خرید فناوری‌های نظامی و جمع آوری منابع مالی در اروپا را ادامه داده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه گذشته اعلام کرد دو وزیر سابق دولت لبنان را به بهانه ارتباط با حزب‌الله تحت تحریم قرار داد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در این بیانیه یوسف فنیانوس و علی حسن خلیل را به ارائه کمک‌های مادی به حزب‌الله و فساد متهم کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала