دیمیتریف: بیش از ۵۵ هزار داوطلب برای آزمایش واکسن Sputnik V انتخاب شده اند

© Sputnik / Mikhail Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر دیمیتریف: بیش از ۵۵ هزار داوطلب برای آزمایش واکسن Спутник V انتخاب شده اند
دیمیتریف: بیش از ۵۵ هزار داوطلب برای آزمایش واکسن Спутник V انتخاب شده اند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کریل دیمیتریف مدیر عامل صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه در خصوص آزمایشات بالینی واکسن Sputnik V بیان داشت: طی دوهفته  ۵۵ هزار داوطلب که بیشتر از ۴۰ هزار مورد لازم آزمایشات بالینی پس از ثبت واکسن هستند، در مسکو انتخاب شدند.

به گزارش اسپوتنیک، کریل دیمیتریف در این خصوص گفت: قرار بود که در آزمایشات پس از ثبت ( فاز سوم بالینی) ۴۰ هزار نفر داوطلب بالای ۱۸ سال شرکت کنند. برای شرکت کنندگان محدودیت سنی وجود ندارد.

سرعت بالای ثبت نام، بیشتر به دلیل آگاهی داوطلبان از ایمنی و کارآیی پلت فرم وکتور آدنوویروس انسانی است که پایه و اساس واکسن روسی بوده و بارها توسط کارشناسان کشورهای مختلف آزمایش شده است. بیش از ۲۵۰ آزمایش بالینی انجام شده و بیش از ۷۵مقاله بین المللی درباره تایید ایمنی واکسن ها و داروهای پزشکی مبتنی بر آدونوویروس انسانی منتشر شده است.

کارشناسان نبود عوارض جانبی احتمالی جدی  پلتفرم ناقل آدنوویروس انسانی را اثبات کرده اند، برخلاف فناوری های جدید و در عین حال اثبات نشده وکتورهای آدنوویروس میمون یا mRNA.اطلاعات تکمیلی از شرکت های Pfizer و Moderna که بر پایه فن آوری های آزمایش نشده mRNA است تا به این لحظه گویای آن است که ۳۰ هزار نفر را هم برای آزمایشات بالینی فاز ۳ ثبت نام نکرده اند، اگر چه آنها جمع آوری داوطلبین را در پایان ماه آوریل و اواخر ماه ژوئیه شروع کرده بودند. تولید واکسن بر پایه وکتور آدنوویروس برای میمون ها را AstraZeneca قرار است با جذب ۳۰ هزار داوطلب از آمریکا و طی دوماه انجام دهد.    

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала