گزارش و تحلیل

نکته حمله های سایبری به آمریکا چیست؟

© Flickrنکته حمله های سایبری به آمریکا چیست؟
نکته حمله های سایبری به آمریکا چیست؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مایکروسافت اعلام کرده که تعدادی حمله های الکترونیکی از طرف ایران و روسیه و چین را رصد کرده که با هدف دخالت در انتخابات آمریکا انجام شده.

اسپوتنیک - اخیرا شرکت مایکروسافت، احتمالا با توجیه مجامع امنیتی و اطلاعاتی آمریکا، اعلام کرده که تعدادی حمله های الکترونیکی از طرف ایران و روسیه و چین را رصد کرده که با هدف دخالت در انتخابات آمریکا انجام شده.

البته این کشورها ورود به همچین ماجرایی را تکذیب کرده اند ولی خوب از قبل هم رئیس جمهوری آمریکا اظهار داشته بود که این کشورها می خواهند بر علیه او در انتخابات آمریکا دخالت کنند و در انتخابات قبلی هم شایعاتی مطرح شده بود که روسیه برای پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا دخالت کرده بود، ولی هیچ وقت چنین ادعاهایی ثابت نشدند.

نکته قابل توجه این است که آمریکایی ها خود رسما بیشترین دخالت در انتخابات دیگر کشورها را انجام می داده و می دهند و در بیش از نود درصد تقلب‌های انتخاباتی در سطح جهان نام مجامع اطلاعاتی آمریکا حضور دارد.

همچنین در مواردی که تلاشهای آنها در تقلب در انتخابات موثر واقع نشود آنها اقدام به برگرداندن میز انتخابات مانند ماجرای اوکراین و عراق و ونزوئلا و هنگ کنگ و اخیرا روسیه سفید و ... می نمایند.

دست بالای همپیمانان ایران در جنگ الکترونیک - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
دست بالای همپیمانان ایران در جنگ الکترونیک

احتمالا هم چون خودشان همیشه در انتخابات دیگر کشورها دخالت دارند تصور می کنند دیگران هم در انتخابات آمریکا دخالت می کنند.

طبق همه شواهد و دلایل موجود هم همه این ادعاهای آقای ترامپ و یا حتی شرکت مایکروسافت دروغ بیش نیست و تنها دلیل اش می تواند این باشد که دولت آقای ترامپ می خواهد بهانه ای تامین کند که چند روز دیگر اگر ترامپ در انتخابات شکست خورد زیر بار رای مردم نرود و همه چیز را به هم بزند.

حضور طرفداران مسلح آقای ترامپ در خیابان های برخی شهرهای آمریکا هم به نوعی می تواند نشان دهنده این باشد که ترامپ تلاش دارد زمینه را برای یک جنگ داخلی در آمریکا فراهم کند و به لابی های قدرت در این کشور بگوید که اگر او را کنار بگذارند حاضر است جنگ داخلی راه بیاندازد.

از همه این ماجراها بگذریم، نکته جالب و قابل تاملی در این ماجرا وجود دارد و آن این است که قدرت ارتش های جنگ الکترونیک چین و روسیه و ایران به حدی زیاد شده که آمریکایی ها هم این روزها از آنها ترس و واهمه دارند.

این شایعات که توسط حکومت آمریکا مطرح می شود خود به نوعی نشان دهنده قدرت سایبری ایران – روسیه و چین و ناتوانی ارتش سایبری آمریکا در مقابل آنها است، که در نوع خود نکته بسیار خطرناکی به حساب می آید.

دیگر بر کسی پوشیده نیست که جنگ های آتی جنگ های الکترونیکی خواهند بود و کشورهایی در این جنگ ها می توانند قد علم کنند که ارتش سایبری قدرتمندی در اختیار دارند.

علیرغم اینکه آمریکایی ها طی سالیان متمادی تلاش کردند تسلیحات سنتی و غیر سنتی خود را ارتقا بخشند و مدعی می باشند مدرن ترین تسلیحات جهان را در اختیار دارند اما در زمینه جنگ الکترونیک، طبق برآوردهای مجامع سایبری امروزه ایران – روسیه و چین ارتش های سایبری ای را دارند که در بسیاری موارد قدرتمند تر از ارتش سایبری آمریکا هستند و حتی در برخی درگیری های الکترونیکی توانسته اند ارتش های سایبری آمریکا را شکست دهند.

آمریکا پشت ۷۵ درصد از کل حملات سایبری است - اسپوتنیک ایران
آمریکا پشت ۷۵ درصد از کل حملات سایبری است

نمونه بسیار بارز این جنگ های سایبری که شاید برای خیلی می تواند محسوس باشد همان سیطره ارتش سایبری ایران بر پهپاد مدرن آمریکایی RQ-170 و مهندسی معکوس آن در ایران بوده.

گذر زمان بسیار سریع است اما این پهپاد را ایرانی ها سال 1390 یعنی حدود نه سال پیش سالم به زمین نشاندند و دیگر باید تصور کرد طی این نه سال ایرانی ها در زمینه سیطره بر تجهیزات نظامی آمریکا چه قدر پیشرفت کرده اند.

یعنی می توان گفت حتی اگر جنگی رخ دهد هیچ بعید نیست ایرانی ها بتوانند کنترل پهباد‌ها یا موشک های کروز و یا حتی دیگر تجهیزات نظامی آمریکا که به صورت سایبری کنترل می شود را در اختیار بگیرند و به تسلیحات خودی تبدیل کنند.

بماند که حتی ارتش های سایبری ایران و روسیه و چین ممکن است همین الان هم کنترل برخی تجهیزات جاسوسی آمریکا را در اختیار داشته باشند و از آنها برای منافع خود استفاده می کنند و صدایش را در نمی آورند.

همین یک سال پیش بود که اسراییلی‌ها مدعی بودند ارتش سایبری ایران به گوشی های تلفن شخصیت های بسیار عالیرتبه اسراییلی نفوذ کرده و حتی مکالمات بنی گانتز و خانواده نتانیاهو را شنود می کرده.

در آن زمان حتی برخی تحلیلگران باور داشتند قدرت ارتش سایبری ایران در حدی بالا است که می تواند کنترل لانچرهای موشک ها و تسلیحات هسته ای اسراییل و آمریکا را نیز در اختیار بگیرد.

اگر این تحلیل صحت داشته باشد یعنی عملا ایرانی ها نیاز ندارند تسلیحات هسته ای تولید کنند، در یک جنگ الکترونیک هرآنچه آمریکا و اسراییل در اختیار دارد مال آنها می شود.

می توان گفت در این راستا احتمالا مساله ای که آمریکایی ها باید از آن واهمه داشته باشند بیشتر این است که ارتش های سایبری آنها توان مقابله با ارتش های سایبری ایران و روسیه و چین را ندارند و اگر جنگی در بیافتد احتمال دارد اینبار ضربه‌های مهلکی به خود آمریکا وارد شود، انتخابات پیشکش.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала