لاوروف: سیاست آمریکایی "دوستی علیه چین" برای روسیه بیگانه است

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: سیاست آمریکایی "دوستی علیه چین" برای روسیه بیگانه است
لاوروف: سیاست آمریکایی دوستی علیه چین برای روسیه بیگانه است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه روسیه سیاست واشنگتن برای "دوستی علیه پکن" را سیاستی بیگانه برای مسکو دانست.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز یکشنبه اظهار داشت که سیاست آمریکایی "دوست بودن علیه" چین یا هر کشور دیگر برای روسیه سیاستی بیگانه است و مسکو در تلاش است تا بدون تعیین شرایط، روابط دوستانه‌ای با همه کشورها ایجاد کند.

 شوخی لاوروف درباره جایگاه دوم روسیه در فهرست دخالت در امریکا  - اسپوتنیک ایران
شوخی لاوروف درباره جایگاه دوم روسیه در فهرست "دخالت" در امریکا

لاوروف در پاسخ به این سوال که چگونه درخواست واشنگتن از شرکای بین المللی برای دوستی علیه چین را ارزیابی می‌کند، گفت که روسیه این موضوع را "سیاستی بیگانه"، می‌داند.

وزیر امور خارجه روسیه در یک برنامه تلویزیونی در کانال "راسیا 1" تصریح کرد: نه روسیه، نه چین و نه متحدان ما هیچ وقت به کسی پیشنهاد نمی‌دهند تا در مقابل شخصی دوست شوند. همین نگرش برای تحریک فردی در برابر کسانی که دوستشان ندارید، از پیش حاوی جواب ما نسبت به این موضوع است. لاوروف تاکید کرد که مسکو "یک فرهنگ دیپلماتیک و سیاسی کاملاً متفاوت" دارد.

لاوروف بیان داشت: ما خواهان این هستیم که روابط دوستانه با همه کشورها را توسعه دهیم. هر چقدر هم روابط ما با کشوری عمیق باشد، هیچگاه شرطی تعیین نمی‌کنیم و نمی‌گوییم که تخریب آگاهانه روابط با کشور دیگری که مثلا مطلوب واشنگتن یا کشور دیگری نیست، باید بهای همکاری باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала