رئیس سازمان انرژی اتمی ایران: گام چهارم کاهش تعهدات برجامی کاملا اجرا شده است

© AP Photo / Ebrahim Norooziرئیس سازمان انرژی اتمی ایران: گام چهارم کاهش تعهدات برجامی کاملا اجرا شده است
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران: گام چهارم کاهش تعهدات برجامی کاملا اجرا شده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران از غنی سازی یک هزار و ۴۴ سانتریفیوژ در فردو در راستای سیاست‌های کاهش تعهدات هسته‌ای کشورش خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در خصوص اجرای گام چهارم کاهش تعهدات برجامی در سایت هسته‌ای فردو، اظهار داشت: سیاست‌های گام چهارم کاهش تعهدات برجام از سوی جمهوری اسلامی ایران کاملا اجرا شده است. بر همین اساس ما یک بال را در فردو فعال کردیم.

سایت فردو - اسپوتنیک ایران
ریابکوف: ایران و روسیه از پروژه بازسازی فردو امتناع نمی کنند

صالحی افزود: بر اساس سیاست‌های کاهش تعهدات برجام، یک هزار و ۴۴ سانتریفیوژ در فردو غنی سازی می‌کنند بنابراین ما به عنوان مجری این سیاست‌ها کاملا به وظیفه خود عمل کردیم. ما در برجام تعهد داده بودیم که این یک هزار و ۴۴ ماشین، غنی‌سازی نکنند اما طبق کاهش تعهدات برجام غنی‌سازی به اندازه نیاز انجام می‌شود و مواد غنی شده را هم ذخیره خواهیم کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران تصریح کرد: ما در چالش سیاسی با استکبار جهانی هستیم و این واقعیت است. جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب در این چالش بوده و رفته رفته بهانه این چالش به مساله هسته‌ای تبدیل شد اما در نهایت ما توانستیم آمریکا را در این چالش منزوی کنیم و این دستاورد بسیار ارزشمندی برای جمهوری اسلامی ایران است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала