ابراز علاقمندی آمریکا و اروپا به واکسن روسی کرونا

© Photo / RDIFابراز علاقمندی آمریکا و اروپا به واکسن روسی کرونا
ابراز علاقمندی آمریکا و اروپا به واکسن روسی کرونا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایالات متحده آمریکا و کشورهای اروپایی به واکسن روسی علیه ویروس کرونا علاقه مندی نشان می دهند و صندوق سرمایه گذاری های مستقیم روسیه پیشنهاداتی را برای تولید مشترک این واکسن به نام Sputnik V از آنها دریافت می کند.

به گزارش اسپوتنیک، ، این موضوع توسط کریل دیمیتریف، رئیس  صندوق سرمایه گذاری های مستقیم روسیه  در مصاحبه با رسانه های برزیل اعلام شده است.

آقای دیمیتریف گفت "اکنون اروپا و ایالات متحده به ما پیشنهاد می کنند برای تولید واکسن مشارکت صورت گیرد . آنها سرانجام فهمیدند که تفاوت واکسن ما چیست . " وی تصریح کرد که شرکت های خصوصی و صندوق های سرمایه گذاری به واکسن روسی علاقه نشان می دهند اما  مشخص نکرد که منظورش کدامیک از شرکت ها است.

ذرات موجود در واکسن Sputnik V نمی‌توانند به بدن آسیب برسانند - اسپوتنیک ایران
ذرات موجود در واکسن Sputnik V نمی‌توانند به بدن آسیب برسانند

رئیس صندوق سرمایه گذاری های مستقیم روسیه  گفت: "من هنوز نمی توانم چیز بیشتری بگویم ، اما انتظار می رود طی دو هفته آینده اعلامیه هایی منتشر  شود." به نظر وی ، "کارزار بدنام کردن واکسن روسی" در غرب آغاز شده است. وی همچنین افزود که هیچ کس در مورد خطرات سایر واکسن ها صحبت نمی کند.

پیش از این ، دانشمندان چین اثر بخشی  داروی روسی "تریازاویرین" برای درمان کووید 19 را  تأیید کرده بودند ند.

11 اوت  ، رئیس جمهور ولادیمیر پوتین از ثبت اولین واکسن جهان علیه ویروس کرونا به نام  Sputnik V خبر داد که توسط مرکز گامالیا ساخته شده است. تولید  این واکسن از 15 اوت  آغاز شد و 8 سپتامبر ، وزارت بهداشت زوسیه اعلام کرد که اولین محموله واکسن Sputnik V برای استفاده عمومی ارسال شده است. اولین کسانی که واکسیناسیون می شوند پزشکان و شهروندان جزو گروه های در معرض خطر هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала