اختلاف قیمت انواع اقلام خوراکی در یک سال اخیر چقدر بوده است +عکس

© Photo / Pixabay / Thorsten Blank کدام میوه های شما را چاق می کنند
کدام میوه های شما را چاق می کنند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اختلاف قیمت اقلام خوراکی در سال ۹۸ و ۹۹ به روایت شبکه‌های اجتماعی!

به گزارش اسپوتنیک، تورم و گرانی هر روزه در ایران سبب شده است تا کاربران شبکه‌های اجتماعی اقدام به مقایسه قیمت اجناس خوراکی در سال های ۹۸ و ۹۹ نمایند.

View this post on Instagram

A post shared by courseir (@courseir.ir) on

بر طبق این مقایسه، گوشت قرمز در سال ۹۸ به ازای هر کیلو ۹۸ هزار تومان قیمت داشته است که در سال ۹۹ به ۱۱۵ هزار تومان افزایش یافته است. مرغ نیز با افزایش ۵ هزارتومان از ۱۲ هزار تومان به ۱۷ هزار تومان رسیده است. هر شانه تخم مرغ در سال ۹۸ به ارزش ۱۲ هزار تومان بوده است و این در حالی است که در سال ۹۹ به ۳۰ هزار تومان رسیده است. روغن مایع نیز افزایش ۲ هزار تومانی را در پی داشته است.

View this post on Instagram

A post shared by @gheymate_bazar on

بر اساس این جدول، شکر از ۴هزار تومان به ۱۰ هزار تومان، برنج طارم از ۱۸ هزار تومان به ۲۵ هزار تومان و پیاز از ۱۰۰۰ تومان به ۳ هزار تومان رسیده است.
بسیاری از کاربران معتقدند که این گرانی بی سابقه فقط بر روی اقلام خوراکی نیست و در بازارهای دیگر مانند خودرو و طلا افزایش قیمت بی سابقه‌ای رخ داده است که جای نگرانی دارد. به گفته بسیاری از کاربران، با هر بار رفتن به سوپرمارکت برای تهیه مایحتاج روزانه، مبلغ بسیار بالایی به فروشنده داده می شود و جالب اینجاست که گاهی مبلغ آنقدر بالاست که فکر می‌کنیم اشتباهی رخ داده است. بسیاری از کاربران که از قشر متوسط جامعه هستند عنوان کردند که با این گرانی بسیاری از مردم در تهیه مایحتاج روزانه خود نیز دچار چالش هستند و دیگر به نیازهای بالاتر خود مانند اخلاقیات دیگر فکر نمی کنند بنابراین مسئولین با عدم تفکر در مورد مسائل اقتصادی مردم و نداشتن برنامه در مورد آن، سبب تنزل اخلاقیات و انسانیت در جامعه می شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала