شوخی لاوروف درباره جایگاه دوم روسیه در فهرست "دخالت" در امریکا

© Sputnik / Viktor Tolochko /  مراجعه به بانک تصاویر شوخی لاوروف درباره جایگاه دوم روسیه در فهرست "دخالت" در امریکا
 شوخی لاوروف درباره جایگاه دوم روسیه در فهرست دخالت در امریکا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه روسیه از ادعای آمریکایی ها مبنی بر دخالت روسیه در امور قبل از انتخابات ریاست جمهوری آینده در امریکا انتقاد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزیر خارجه سرگئی لاوروف با کنایه خاطرنشان کرد که روسیه از قرار گرفتن در مکان دوم در لیست کشورهایی که طبق ارزیابی های واشنگتن قبل از انتخابات ریاست جمهوری آینده در امور داخلی ایالات متحده دخالت می کنند، آزرده خاطر است.

آمریکا اجازه نمی دهد ایران، روسیه و چین در انتخابات ریاست جمهوری دخالت کنند
 - اسپوتنیک ایران
آمریکا اجازه نمی دهد ایران، روسیه و چین در انتخابات ریاست جمهوری دخالت کنند

پیش از این ، سرویس اطلاعاتی آمریکا در مورد "مداخله" روسیه، چین و ایران در انتخابات اتی این کشور خبر داده بود.

لاوروف در کنفرانس مطبوعاتی با همتای چینی خود وانگ اول به شوخی گفت: "در حال حاضر <...> مفسران از سیاستمداران امریکایی می پرسند، چه کسی بیشتر دخالت می کند: روسیه ، چین یا ایران؟ بر اساس برآوردهای آنها ، در" رقابت" دخالت در آمریکا ، جمهوری خلق چین هنوز برنده است. ما در مقام دوم قرار داریم، کمی آزرده خاطر هستیم، ما عادت داریم همیشه اول باشیم".

هفته گذشته ایالات متحده به دلیل ادعای "دخالت" در انتخابات آمریکا ، سه روس و یک شهروند اوکراین را تحریم کرد. روسیه بارها اتهامات مربوط به تلاش برای تأثیرگذاری بر روندهای دموکراتیک در کشورهای مختلف را رد کرده و دبیرخانه مطبوعات ریاست جمهوری دیمیتری پسکوف آنها را "کاملاً بی اساس" خواند.

انتخابات آمریکا در تاریخ 3 نوامبر برگزار می شود، دونالد ترامپ  رئیس جمهور فعلی ، برای دوره دوم نامزد خواهد شد و با جو بایدن  نامزد حزب دموکرات مبارزه خواهد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала