پدیده‌ی نوظهور سلفی طلاق در شبکه‌های اجتماعی +عکس

© Fotolia / Andrey Popovطلاق زوجین و قلب های شکسته.
طلاق زوجین و قلب های شکسته. - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تصاویر جدیدی از سلفی طلاق پس از جشن طلاق در فضای مجازی منتشر شده است که با واکنش بسیاری از کاربران در صفحات اجتماعی همراه شده است.

به گزارش اسپوتنیک، به تازگی رسمی در محضر طلاق و در لحظه خروج از دادگاه در همه جای دنیا مد شده است که زوجین لحظات شاد اولیه پس از طلاق خود را با لبی خندان به همراه یک سلفی ثبت می کنند. تصاویر زیادی از این پدیده در شبکه‌های اجتماعی کشور تونس نیز منتشر شده است و رسانه‌های عربی در این‌باره خبر دادند که برگزاری جشن از سوی زوج‌های تازه طلاق‌ گرفته در بیرون دادگاه آن هم از طریق ثبت سلفی با یکدیگر با پس‌زمینه دادگاه به صورت امری رایج در میان این زوج‌ها درآمده است.

View this post on Instagram

A post shared by رسانه کلانشهر اورمیه (@kalanshahr_urmia) on

در حالیکه این زوج‌ها جشن و سلفی طلاق و پایان بدون جنگ و دشمنی را رشد فرهنگی قلمداد می‌کند، برخی از فعالان امور خانواده در تونس نسبت به این اقدام اعتراض کردند و آن را نگران‌کننده خواندند. کاربران موافق، این پدیده را امری مثبت که بیانگر درک متقابل خواسته‌های دو طرف است می‌دانند و معتقدند در حالیکه طلاق پایان زندگی مشترک است و ممکن است سلفی‌های طلاق در وهله اول زننده باشند اما همراهی مسالمت‌آمیزی‌ برای پایان دادن به یک تصمیم خواهند بود.

View this post on Instagram

A post shared by Marderooz (@marderooz) on

برخی از کاربران اما با وجود اینکه بسیار موافق درک متقابل در زندگی زناشویی هستند، این اقدام را در خانواده‌های سنتی غیرقابل قبول می‌دانند و معتقدند وقتی دو نفر به این نتیجه رسیده‌اند که از هم جدا شوند سلفی و جشن جدایی کاملا بی‌معنا است. کاربرانی نیز عنوان می‌کنند برخی افراد تنها برای رفع نیاز جنسی خود اقدام به ازدواج می‌کنند که یقینا نتیجه‌ای جز جدایی نخواهد داشت.

View this post on Instagram

A post shared by هیستوفکت حقایق تاریخی (@histo_fact) on

جمعی از کاربران نیز ضمن ابراز تاسف از رفتارهای عجیبی که مد می‌شود و از آن با عنوان "جاهلیت مدرن" یاد می‌کنند، عنوان می‌کنند این اقدامات ممکن است بر روند افزایش طلاق موثر باشد و زوج‌های جوان به امر طلاق تشویق شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала