ذرات موجود در واکسن Sputnik V نمی‌توانند به بدن آسیب برسانند

© Photo / RDIFذرات موجود در واکسن Sputnik V نمی‌توانند به بدن آسیب برسانند
ذرات موجود در واکسن Sputnik V نمی‌توانند به بدن آسیب برسانند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدیر مرکز تحقیقات ملی گامالیا اظهار داشت که ذرات سازنده واکسن Sputnik V زنده نبوده و نمی‌توانند به بدن انسان آسیب برسانند.

به گزارش اسپوتنیک، الکساندر گونتسبورگ، مدیر مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی روسیه "گامالیا"، اظهار داشت: ذرات سازنده واکسن Sputnik V زنده نیستند و نمی توانند به بدن آسیب برسانند.

مارگاریتا سیمونیان واکسن ضد کرونا زد  - اسپوتنیک ایران
مارگاریتا سیمونیان واکسن ضد کرونا زد

گونتسبورگ در کانال تلویزیونی "راسیا 24" بیان داشت: این ذرات که با کمک آن بدن را واکسینه می کنیم، ذرات ساخته شده روی آدنوویروس هستند که زنده نیستند؛ این ذرات نمی‌توانند تکثیر شوند بنابراین ترس از اینکه می‌توانند کار بدی با بدن ما انجام دهند، به دلیل اینکه پیش نیاز این کار وجود ندارد، بی مورد است.

در ماه اوت، روسیه برای اولین بار در جهان واکسن پیشگیری از کووید 19 را با نام "Sputnik V" که در مرکز ملی تحقیقات گامالیا و با همکاری صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه تولید شد، ثبت کرد.

در اولین آزمایشات بالینی، واکسن در صد درصد شرکت کنندگان یک پاسخ ایمنی پایدار هومورال و سلولی ایجاد کرده است. سطح آنتی بادی خنثی کننده در داوطلبان 1.4-1.5 برابر بیشتر از سطح آنتی بادی در افرادی بود که بهبود یافته بودند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала