اعلام تعداد زیاد معتادان به مواد مخدر در ایران

© Fotolia / Yuliyam اعلام تعداد زیاد معتادان به مواد مخدر در ایران
 اعلام تعداد زیاد معتادان به مواد مخدر در ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اعلام شد در مجموع 4 میلیون و 200 هزار نفر معتاد به مواد مخدر در ایران وجود دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران با اشاره به وجود ۶۴ هزار معتاد متجاهر گفت: بر اساس آمار، دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر معتاد رسمی در کشور داریم و تخمین زده می‌شود که یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر نیز معتاد شناسایی نشده وجود داشته باشد.

ناصر اصلانی در یک برنامه رادیویی از اعتیاد به عنوان یک آسیب جدی و چند وجهی یاد کرد و گفت: اعتیاد مولد سایر جرایم و آسیب‌های اجتماعی دیگر محسوب می‌شود و این مسئله سبب شده در برخورد با آسیب‌های اجتماعی، اعتیاد جزو اولویت‌های اصلی کشور باشد.

متلاشی شدن باند بین‌المللی قاچاق مواد مخدر در ایران  - اسپوتنیک ایران
متلاشی شدن باند بین‌المللی قاچاق مواد مخدر در ایران

وی با اشاره به شرایط جغرافیایی کشور و اثر این مسئله در گسترش مواد مخدر، اظهار کرد: ایران در همسایگی افغانستان به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده مواد مخدر جهان قرار دارد و از زمانی که نیروهای آمریکایی در این منطقه به بهانه امنیت مستقر شده‌اند، نه تنها وضعیت بهتر نشده است، روز به روز توزیع و کاشت مواد مخدر وضعیت سرسام آور و نگران کننده‌ای دارد.

معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر به عبور مواد مخدر تولید شده در افغانستان از ایران برای رسیدن به بازارهای جهانی اشاره و بیان کرد: این مسئله باعث آلودگی جوانان کشور می‌شود. امروز بیش از ۶۴ هزار معتاد متجاهر را داریم که باعث ایجاد نگرانی و دغدغه بین مردم شده است.

وی درباره تعداد معتادین کشور عنوان کرد: بر اساس آمار، دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر معتاد رسمی در کشور داریم که به صورت تفننی مواد مخدر مصرف می‌کنند و متأسفانه این آسیب اجتماعی را پر رنگ تر می‌کنند. تخمین زده می‌شود که یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر نیز معتاد شناسایی نشده وجود داشته باشد، هر چند شاید تعداد معتادین مقداری بیشتر باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала