پروتکل تحقیقات واکسن کرونا روسیه در اختیار نشریه لنست

© Photo / RDIFپروتکل تحقیقات واکسن کرونا روسیه در اختیار نشریه لنست
پروتکل تحقیقات واکسن کرونا روسیه در اختیار نشریه لنست  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مرگز تحقیقاتی «گامالی» یک پروتکل کلینیکی کامل تحقیقی درباره واکسن کرونا «اسپوتنیک وی» را در اختیار نشریه Lancet قرار داده است.

به گزارش اسپوتنیک، دینس لوگونوف، معاون مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گامالی گفت: این مرکز یک پروتکل کلینیکی کامل تحقیقاتی در خصوص واکسن "اسپوتنیک وی" را در اختیار نشریه Lancet قرار داده است.

وزارت بهداشت روسیه: واکسن اسپوتنیک وی در سراسر جهان در دسترس قرار می گیرد  - اسپوتنیک ایران
وزارت بهداشت روسیه: واکسن Sputnik V در سراسر جهان در دسترس قرار می گیرد

پیش از این گزارش شده بود که نشریه پزشکی لنست از سازندگان واکسن روسی کرونا دعوت کرده بود تا به منتقدین واکسن «اسپوتنیک وی» پاسخ دهند.

این نشریه از سازندگان واکسن «اسپوتینک وی» دعوت کرد تا به سوالات همکاران خود که درباره نتایج تحقیقات دانشمندان روسی پاسخ دهد.

لنست در اوایل ماه سپتامبر، دو مرحله آزمایش بالینی از واکسن کرونا ساخت روسیه را منتشر کرد. پس از آن چندین محقق از سراسر جهان نامه‌های سرگشاده‌ای را در وبسایت ایتالیایی Cattivi Scienziati به منتشر کردند که در آن نسبت به این واکسن روسی شک و تردید داشتند.

لوگونوف گفت: این مرکز پروتکل کلینیکی کامل و تمام داده‌های حاصل از تحقیقات علمی را در اختیار لنست قرار داده است.

شایان ذکر است که وزارت بهداشت روسیه در تاریخ 11 اگوست نخستین واکسن ضد ویروس کرونا در جهان را با نام «اسپوتنیک وی» ثبت کرد. این واکسن توسط مرکز ملی تحقیقاتی پاندمی و میکروبیولوژی گامالی و بنیاد روسی سرمایه‌گذاری‌های مستقیم ساخته شده است. بنیاد روسی سرمایه‌گذاری‌های مستقیم با شرکایش 4 میلیارد روبل را برای تولید واکسن ویروس کرونا در روسیه سرمایه‌گذاری کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала