واکنش چین به عملیات تحریک‌آمیز نظامی آمریکا

© Sputnik / Valeriy Melnikovوزیر خارجه چین
وزیر خارجه چین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
افزایش سطح حضور نظامیان آمریکایی در دریای چین جنوبی، حضور نظامیان بیشتری از کشورهای دیگر را تحریک می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «اکسپرس»، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین روز  10 ماه سپتامبر (پنجشنبه) در پنجاه و سومین نشست وزیران امور خارجه انجمن ملل آسیای جنوب شرقی «آسه‌آن» که به طور مجازی برگزار شد، اظهار داشت که افزایش سطح حضور نظامیان آمریکایی در دریای چین جنوبی، حضور نظامیان بیشتری از کشورهای دیگر را تحریک می‌کند.

اعزام ناوهای هواپیمابر آمریکایی به دریای چین جنوبی  - اسپوتنیک ایران
اعزام ناوهای هواپیمابر آمریکایی به دریای چین جنوبی

وزیر امور خارجه چین ضمن انتقاد از این رویکرد واشنگتن گفت:«آمریکا در تلاش برای افزایش یک‌جانبه سطح نفوذ خود در آب‌های دور تر از این کشور است. این اقدام بر تلاش کشورهای آسه‌آن برای حل مسائل از طریق مذاکرت و گفتگو لطمه می‌زند.

برقراری صلح و ثبات در دریای چین جنوبی بخش از منافع چین است. آمریکا به جای تلاش برای ایجاد تنش باید به تصمیمات و مطالبات کشورهای منطقه احترام بگذارد».

شایان ذکر است که مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا ساعاتی پیش در نشست «آسه‌آن» ضمن دخالت آشکار در امور داخلی پکن از اعضای این انجمن خواست در دریای جنوبی چین علیه این کشور اقدام کنند.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه سیاست‌های چینی‌هراسی، پکن را به «عدم احترام به ارزش‌های دموکراتیک و استقلال، برابری و تمامیت ارضی که در منشور آسه‌آن ذکر شده است» متهم کرد و مدعی شد:«از نظر من باید یک گام جلوتر رفته و نباید به گفتگو اکتفا کرد، بلکه باید وارد عمل شد. اعتماد به نفس داشته باشید، آمریکا به‌عنوان یک دوست برای کمک در کنار شما خواهد بود».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала