تعداد قربانیان ویروس کرونا در جهان به 900 هزار نفر رسید

© REUTERS / Majid Asgaripour/WANA تعداد قربانیان ویروس کرونا در جهان به 900 هزار نفر رسید
تعداد قربانیان ویروس کرونا در جهان به 900 هزار نفر رسید  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشگاه جان هاپکینز اعلام کرد تعداد قربانیان نوع جدید ویروس کرونا ، کووید 19 در جهان به 900 هزار نفر رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک، خاطرنشان می شود که ایالات متحده آمریكا از نظر تعداد موارد فوتی کرونا  - 190649 نفر،  در مکان اول قرار دارد. برزیل با 127464  مورد فوتی و هند 73890  نفر دوم و سوم هستند

پیش از این سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده بود كه جهانیان باید برای بیماری های همه گیر بعدی آماده باشد.

آغاز واکسیناسیون ساکنین مسکو در برابر کرونا - اسپوتنیک ایران
آغاز واکسیناسیون ساکنین مسکو در برابر کرونا

سازمان جهانی بهداشت روز 11 ماه مارس شیوع ویروس جدید کرونا را «همه‌گیر» اعلام کرد. کرونا ویروس در اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع  پیدا کرد. ابتدا مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند اما  دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید از نوع کرونا است. اکنون با گذشت چندین ماه ، میزان شیوع این ویروس در چین کاهش یافته اما این بیماری هولناک به کشورهای دیگر رخنه کرده است. در ایران و دیگر کشورها از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش شیوع این بیماری از ماسک بهداشتی و دستکش استفاده کرده و فاصله خود با افراد دیگر را حفظ کرده و بیشتر از  1.5 تا دو متر به آنها نزدیک نشوند.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط تا حدود 14 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی و سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала