ایران از آغاز ساخت کارگاه سانتریفیوژ اورانیوم خبر داد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ایران از آغاز ساخت کارگاه سانتریفیوژ اورانیوم خبر داد
ایران از آغاز ساخت کارگاه سانتریفیوژ اورانیوم خبر داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
علی اکبر صالحی گفت که بلافاصله بعد از خرابکاری در مرکز اتمی نطنز، سازمان انرژی اتمی اقدامات لازم را برای جبران آسیب‌ها آغاز کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ايسنا، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اعلام نمود که کار ساخت سالن‌هایی وسیع‌تر از قبل، در کوه‌های اطراف نطنز شروع شده است. ایران برنامه‌های هسته‌ای خود را در دو مرکز نطنز و فردو به پیش می‌برد.

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران - اسپوتنیک ایران
سازمان انرژی اتمی ایران: خرابکاران سایت نظنز شناسایی شدند

وي اعلام نمود که درباره حادثه نطنز صحبت شده و تکلیف اتفاق رخ داده روشن شده است. با اینحال او توضیح بیشتری نداد و فقط گفت که در مورد خرابکاری نطنز شورای عالی امنیت باید نظر بدهد.

به گفتۀ صالحی از همان روزی که این خرابکاری رخ داد، سازمان انرژی اتمی اقدامات لازم را در دو مرحله شروع کرد. مرحلۀ اول به تامین تجهیزات و مقدمات برای تولید سانتریفیوژهای پیشرفته اختصاص یافته و در مرحلۀ دوم  "اقدامات بلند مدت" اجرا خواهد شد.

سازمان انرژی اتمی ایران در اوایل ژوئیه از وقوع حادثه ای در یکی از تأسیسات در دست احداث کارخانه غنی سازی اورانیوم در نطنز خبر داد، مقامات محلی اعلام کردند که این تاسیسات دچار آتش سوزی شده است. اشاره شد که هیچ کس در این حادثه آسیب ندیده است و هیچ نشتی از مواد رادیواکتیو وجود ندارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала