آتش سوزی مهیب در بزرگترین اردوگاه پناهجویان یونان

© Sputnik / Alejandro Martinez Velez /  مراجعه به بانک تصاویر آتش سوزی مهیب در بزرگترین اردوگاه پناهجویان یونان
آتش سوزی مهیب در بزرگترین اردوگاه پناهجویان یونان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به نوشته رسانه های یونانی بسیاری از حدود ۱۲ هزار پناهنده که در این اردوگاه زندگی می کردند به جنگل های اطراف و تپه ها فرار کرده و برخی ها هم به سمت مرکز این جزیره گریختند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه آلمانی اوزنابروکر سایتونگ، اردوگاه موریا واقع در جزیره لسبوس یونان بزرگترین اردوگاه پناهندگان یونان، دچار آتش سوزی مهیب و ناآرامی های شدیدی شده است.

اخراج پناهجویان از یونان به بهانه مبارزه با کرونا - اسپوتنیک ایران
اخراج پناهجویان از یونان به بهانه مبارزه با کرونا

این اردوگاه تقریبا کاملا در محاصره شعله های آتش قرار گرفته است. وزش باد هم شرایط را متشنج تر کرده است. ساکنان این اردوگاه به جنگل ها و مناطق اطراف فرار می کنند. مقامات یونانی تخلیه این اردوگاه را آغاز کرده‌اند. هنوز درباره مجروحین و قربانیان احتمالی این آتش سوری مهیب اطلاعات درستی در دست نیست.

اخیرا ناآرامی هایی در این اردوگاه گزارش شده بود چرا که هفته گذشته بعد از کشف اولین مورد ابتلا به کرونا این اردوگاه تحت قرنطینه قرار گرفت. روز سه شنبه مشخص شد که شمار مبتلایان به کرونا در این اردوگاه به ۳۵ نفر افزایش پیدا کرده است. به نوشته رسانه های یونانی برخی مهاجران برای اینکه به این ویروس آلوده نشوند می خواستند از این اردوگاه فرار کنند.

در مقابل برخی مبتلایان و اشخاصی که با آن ها در ارتباط بودند و باید قرنطینه می شدند از این مسئله اجتناب می کردند. اینکه عامل این آتش سوزی ساکنان و مهاجران در این اردوگاه بوده اند هنوز مشخص نیست.

رئیس عملیات آتش نشانی اعلام کرده است که بعد از اعزام نیرو برای خاموش کردن آتش ساکنان این اردوگاه به سمت ماموران آتش نشانی سنگ پرتاب کرده و مانع از عملیات اطفاء حریق شدند. نیروهای ویژه پلیس هم در منطقه حاضر بودند. فیلم های منتشر شده در شبکه های اجتماعی مهاجران وحشت زده و در حال فرار را نشان می داد که شعر "بای بای موریا" را می خواندند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала