ناوالنی از تنفس مصنوعی خارج شده است

© Sputnik / Alexey Kudenko /  مراجعه به بانک تصاویر ناوالنی از تنفس مصنوعی خارج شده است
ناوالنی از تنفس مصنوعی خارج شده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پزشکان بیمارستان چاریتی: ناوالنی به تدریج از تنفس مصنوعی خارج شده و به اطرافش واکنش نشان می‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک، کلینیک شاریتی در برلین روز دوشنبه گزارش داد که سلامتی الکسی ناوالنی بهبود یافته است. به گفته پزشکان بیمار از کما خارج شده و از تنفس مصنوعی جدا شده است. او به محرک های کلامی پاسخ می دهد.

زاخاروا: روسیه آماده است ۲۴ ساعته با آلمان درباره ناوالنی همکاری کند
 - اسپوتنیک ایران
زاخاروا: روسیه آماده است ۲۴ ساعته با آلمان درباره ناوالنی همکاری کند

در اطلاعیه مطبوعاتی آمده است: "وضعیت الکسی ناوالنی ، که از 22 آگوست تحت درمان در کلینیک شاریتی بود، بهبود یافته است. بیمار از کمای پزشکی خارج شده و از دستگاه تنفس مصنوعی جدا شده است. او در برابر محرک های کلامی واکنش نشان می دهد. برای ارزیابی عواقب احتمالی طولانی مدت مسمومیت شدید او خیلی زود است."

یادآور می‌شود که پس از اینکه حال ناوالنی در 20 آگوست در هواپیما بد شد در بیمارستانی در امسک بستری شد. بر اساس نتایج معاینات، پزشکان اومسک تشخیص اصلی را اختلال متابولیک عنوان کردند که باعث تغییر شدید قند خون می شود. علت آن مشخص نبود، اما طبق گفته پزشکان امسک ، هیچ سمی در خون و ادرار ناوالنی یافت نشد.

پس از آن ناوالنی با هواپیما به آلمان منتقل شد. روز چهارشنبه، دولت فدرال آلمان با استناد به پزشكان ارتش گفت كه گفته می شود ناوالنی با ماده ای از گروه سمی نوویچوک مسموم شده است. در همین راستا، کرملین اظهار داشت که برلین یافته های خود را به مسکو اطلاع نداده و وزارت امور خارجه روسیه تأکید کرده است که روسیه منتظر پاسخ آلمان در برابر درخواست رسمی روسیه برای این وضعیت است.

در همین راستا، کرملین اظهار داشت که برلین یافته های خود را به مسکو اطلاع نداده و وزارت امور خارجه روسیه تأکید کرده است که روسیه منتظر پاسخ آلمان در برابر درخواست رسمی روسیه برای این وضعیت است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала