واکنش ایران به اتهامات آمریکا در خصوص حضور این کشور در سوریه

CC BY 4.0 / IRNA / واکنش ایران به اتهامات آمریکا در خصوص حضور این کشور در سوریه
واکنش ایران به اتهامات آمریکا در خصوص حضور این کشور در سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی نماینده ایران در سازمان ملل در مورد اتهامات مقامات آمریکایی در مورد نقش ایران در سوریه اظهار نظر کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه خبری مثلث، علیرضا میریوسفی، سخنگوی نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل در نیویورک در گفت‌وگو با هفته‌نامه آمریکایی نیوزویک به اتهامات مقامات آمریکایی درباره حضور ایران در سوریه و اینکه خواستار خروج ایران از این کشور هستند، واکنش نشان داد.

آمریکا بدنبال پایان دادن به کمک‌های ایران به سوریه است  - اسپوتنیک ایران
آمریکا بدنبال پایان دادن به کمک‌های ایران به سوریه است

وی خاطرنشان کرد: " نقش ایران در سوریه صرفاً برای کمک به مردم سوریه و دولت این کشور در مبارزه با تروریسم و احیای ثبات و امنیت است. این حق مسلم و نیاز اساسی مردم سوریه است."

میریوسفی همچنین افزود: "علیرغم اتهامات آمریکا، تنها مکانیسم مؤثر برای سوریه در 9 سال گذشته، فرایند آستانه بوده است که شامل همکاری ایران، روسیه، روسیه و ترکیه می‌شده است."

وی ایالات متحده را یک مزاحم ناخوانده در منطقه و سوریه خواند که کاری جز تشدید ناامنی و تحمیل رنج بیشتر بر مردم سوریه انجام نداده است.

میریوسفی همچنین تاکید کرد: " ایالات متحده و همپیمانانش سالهاست که به صورت آشکارا از گروههای افراطی در سوریه، از النصره و احرار الشام گرفته تا دیگر گروههای تروریستی، حمایت می‌کنند و اخیراً نیز تحریم‌های جدیدی را تحت عنوان "سزار" بر مردم خسته از جنگ سوریه تحمیل کرده است. این اقدامات اشک‌های تمساح ایالات متحده برای مردم سوریه را تضعیف می‌کند”.

سخنگوی نماینده دائم ایران در سازمان ملل بر همکاری راهبردی ایران و سوریه تأکید کرد و گفت: " ایران و سوریه برای بیش از چهار دهه، شرکای راهبردی بوده‌اند و این ائتلاف مانعی برای تجاوزات خارجی در منطقه محسوب می شود. ایران با افتخار به کمک‌ خود به دولت سوریه برای حفظ تمامیت ارضی و حفظ مردمش در مقابل گروههای تروریستی ادامه می‌دهد."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала