سازمان اطلاعات آمریکا و تحقیقات مرتبط با کووید در ایران و روسیه

© AFP 2023 / Saul Loebسازمان اطلاعات آمریکا
سازمان اطلاعات آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سازمان اطلاعات آمریکا می تواند دست به جمع‌آوری اطلاعات در باره تحقیقات مرتبط با کووید بزند که در روسیه، چین و ایران انجام می شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه «نیویورک تایمز»، سازمان اطلاعات آمریکا می تواند دست به جمع‌آوری اطلاعات در باره تحقیقات مرتبط با کووید بزند که در روسیه ، چین و ایران انجام می شود.

دسترسی آزاد به اطلاعات ممکن می‌شود؟ - اسپوتنیک ایران
دسترسی آزاد به اطلاعات ممکن می‌شود؟

در مقاله منتشره آمده است که طی چند ماه گذشته سازمان اطلاعات ایالات متحده به فعال‌سازی بیشتر اقدامات امنیتی سیستم کامپیوتری مراکز ملی تحقیقاتی و شرکت های پژوهشی کشور پرداخته است. این کار از ترس آن انجام می شود که کشورهای دیگر به سرقت کشفیات متخصصان آمریکایی دست بزنند.

مقامات رسمی آمریکا می گویند که اقدامات سرویس ویژه آنها فقط از حالت دفاعی برخوردار است و دستور سرقت اطلاعات علمی مرتبط با ویروس کرونا را دریافت نکرده است. اما کارمندان کنونی و سابق  سرویس اطلاعاتی متذکر شدند که در واقع وضع طور دیگری است. همزمان با اینکه سرویس اطلاعاتی آمریکا سعی می کند بفهمد روسیه، چین و ایران چه اطلاعاتی را به سرقت بردند، می تواند به اطلاعات مربوط به تحقیقات در این کشورها دسترسی پیدا کرده و به جمع‌آوری آن‌ها بپردازد.

خبرنگاران معتقدند که رقابت در یافتن وسیله مقابله با ویروس کووید یادآور مسابقه فضایی است که در آن زمان آمریکا و شوروی به کمک سرویس های ویژه متوسل شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала