پاسخ روسیه به اتهام پنتاگون در خصوص آغاز مسابقه تسلیحاتی

© Sputnik / Mikhail Turgiev /  مراجعه به بانک تصاویر اولویت های روسیه در روابط خود با آمریکا
اولویت های روسیه در روابط خود با آمریکا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفیر روسیه در آمریکا به اتهام وارده از سوی وزارت دفاع آمریکا درباره آغاز مسابقه تسلیحاتی از سوی روسیه پاسخ داد.

به گزارش اسپوتنیک، آناتولی آنتونوف ، سفیر روسیه در واشنگتن اعلام کرد  تصمیم ایالات متحده آمریکا برای استفاده از کلاهک های هسته ای کم قدرت و نه اقدامات مسکو سیستم جهانی بازدارندگی هسته ای را بی ثبات کرده است.

این دیپلمات روس به چنین شکلی به اظهارات رابرت سوفر، معاون دستیار وزارت دفاع ایالات متحده که قبلاً در واقع روسیه را به شروع مسابقه "تسلیحات غیر استراتژیک" متهم کرده بود ، واکنش نشان داد.

آمریکا، روسیه و چین را به آغاز مسابقه تسلیحاتی متهم کرد - اسپوتنیک ایران
آمریکا، روسیه و چین را به آغاز مسابقه تسلیحاتی متهم کرد

به گفته آنتونوف ، از اتهامات پنتاگون برای توجیه سیاست واشنگتن در راستای کاهش "آستانه" استفاده از سلاح های هسته ای استفاده می شود. از جمله ایالات متحده در سال 2019  کلاهک های کم قدرت  W76-2 را در موشک های بالستیکی مخصوص زیردریایی های   Trident II نصب کرد.

سفیر روسیه در واشنگتن گفت: " موشک های استراتژیک با چنین تجهیزاتی در واقع به سلاحی در میدان جنگ تبدیل می شوند. در واقع این گام های عملی و نه مقاصد نسبت داده شده  به روسیه تأثیر بی ثبات کننده ای بربازدارندگی هسته ای می گذارند".

یاداور می شود مایک پمپئو ، وزیر امور خارجه آمریکا در تاریخ 31 آگوست ابراز امیدواری کرده بود که واشنگتن و مسکو بتوانند تا پایان سال 2020 به توافق نامه کنترل تسلیحات دست یابند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала