نظرات دانشمندان سازمان های بین المللی در مورد واکسن روسی کرونا

© Photo / RDIFنظرات دانشمندان سازمان های بین المللی در مورد واکسن روسی کرونا
نظرات دانشمندان سازمان های بین المللی در مورد واکسن روسی کرونا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان سازمان های علمی بزرگ بین المللی نظرات خود را در مورد واکسن روسی علیه ویروس کرونا اعلام کردند.

به گزارش اسپوتنیک، این کارشناسان جدیدترین واکسن روسی را بسیار عالی  ارزیابی کرده و در مورد چشم انداز استفاده از آن نظر مثبت دادند.

نادی حکیم، نایب رئیس آکادمی بین المللی علوم پزشکی و  نایب رئیس صلیب سرخ بریتانیا گفت: در جریان آزمایشات بالینی واکسن روسی Sputnik V نتایج چشمگیری حاصل شده که توسط جامعه پزشکی جهان قبول شده است. ثابت شده است که این واکسن بدون عوارض جانبی جدی بوده و ایمن و موثر است و از یک پلتفرم آزمایش شده بر اساس ناقلین آدنو ویروسی انسان استفاده می کند ، که در حال حاضر ایمن ترین مکانیسم برای ورود کد ژنتیکی سنبله ویروسی به بدن انسان است. این روش نه تنها در روسیه ، بلکه همچنین در خارج از کشور به طور کامل مورد مطالعه دقیق و موشکافانه قرار گرفته است. روسیه سابقه طولانی و موفقیت آمیزی در تولید واکسن دارد و کمافی السابق پیشتاز جهانی در این زمینه است. ما امیدواریم که این واکسن به زودی در سراسر جهان در دسترس قرار گیرد تا در جلوگیری از پیشروی این بیماری همه گیری ویرانگر کمک کرده و انسان ها  را قادر به بازگشت به زندگی عادی کند.

شهردار مسکو واکسن کرونا زد - اسپوتنیک ایران
شهردار مسکو واکسن کرونا زد

به گفته محمد منیر ، ویروس شناس مولکولی در دانشگاه لنکستر ، طبق اطلاعات منتشر شده در مجله  The Lancet ، واکسن  Sputnik V ایمنی قابل قبول و ایمنی زایی بالایی را نشان داده است. ویژگی هایی وجود دارد که Sputnik V را امیدوار کننده می کند. ایده استفاده از دو آدنو ویروس مختلف به عنوان بردار از بسیاری از واکسن های پیشرفته برتر است. به طور معمول ، سیستم ایمنی بدن پروتئین های ناقل را به عنوان آنتی ژنی مشابه SARS-CoV-2 پروتئین S درک می کند ، بنابراین پاسخ ایمنی در برابر این پروتئین ها نیز رخ می دهد. اگر افراد تقویت شوند (با دوز دوم یا تقویت کننده) ، ایمنی قبلی می تواند اثر دوز دوم را به خطر بیندازد اما  با استفاده از برداری از نوع دیگر همچون در   Sputnik V ، از این مشکل جلوگیری می شود.

 یان جونز،  پروفسور ویروس شناسی در دانشگاه ریدینگ ، به نوبه خود ، اظهار داشت که مقاله علمی منتشره در مجله The Lancet ، آنچه را که قبلاً در ناقلین آدنو ویروس شناسایی شده ا تأیید می کند: آنها به طور کلی ایمن هستند و پاسخ ایمنی به پروتئین Sars-CoV-2 را که در آنها تعبیه شده، فراهم می کنند.. اگرچه تعداد آنها نسبتاً کم است ، به نظر می رسد استفاده از ناقلین دو سروتیپ مختلف ، سطح خوبی از آنتی بادی های خنثی کننده و فعالیت سلول های T را فراهم می کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала