بازداشت خبرنگار ریانووستی در بلاروس

© AP Photo / Sergei Gritsبازداشت خبرنگار ریانووستی در بلاروس
بازداشت خبرنگار ریانووستی در بلاروس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خبرنگار ریانووستی در حال پوشش خبری اعتراضات در بلاروس بود، از سوی نیروهای امنیتی این کشور بازداشت شد.

به گزارش اسپوتنیک، خبرنگار "ریا نووستی" که به طور موقت همراه با شرکت کنندگان در راهپیمایی دانشجویان در مینسک بازداشت شده بود، پس از ارائه مدارک خبرنگاری، آزاد شد.

اخراج چهار خبرنگار روس از بلاروس - اسپوتنیک ایران
اخراج چهار خبرنگار روس از بلاروس

بعد از ظهر شنبه، حدود صد جوان در نزدیكی دانشگاه زبان شناسی جمع شده و با بازداشت هایی كه روز گذشته رخ داده بود، اعتراض كردند. هنگامی که چندین نیروی پلیس راهنمایی و رانندگی به دانشگاه رسیدند، دانشجویان تصمیم گرفتند به سمت بازار کوماروفسکی، مکانی که برای اعتراضات برنامه ریزی شده بود، حرکت کنند، سپس چندین مینی ون که بدون هیچگونه مارک و نشانه ای به محل آمدند و ماموران که در این خودروها بودند، اقدام به  بازداشت دانشجویان کردند.

خبرنگار ریانووستی که با تلفن همراه خود در حال فیلمبرداری از لحظه دستگیری دانشجویان بود نیز دستگیر شد. وی پس از توضیح و ارائه مدارک خود آزاد شد و به وی گفته شد که تصاویری که با گوشی همراه خود گرفته را پاک کند.

پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری بلاروس، موج اعتراضات در این کشور آغاز شد، و شورای اروپا نیز اعلام کرد که نتایج این انتخابات را به رسمیت نمی شناسد و از احتمال تحریم مینسک خبر دادند.

وزارت کشور بلاروس اعلام کرد که در راهپیمایی ها سیاسی-اجتماعی که روز گذشته چهارم ماه سپتامبر در این کشور برپا شد، 41 نفر به جرم ایجاد اغتشاش و بر هم زدن نظم عمومی بازداشت شده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала