انتقاد کاربران از تست سلامت ریه در فضای مجازی +ویدئو

© Fotolia / PIC4Uتشخیص سرطان ریه طی 20 ثانیه
تشخیص سرطان ریه طی 20 ثانیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تست‌های ساده برای بررسی سلامت ریه‌ها در بحبوحه‌ی کرونا!

به گزارش اسپوتنیک، ریه‌ها از اعضای حیاتی بدن هستند که به غیر از هوای آلوده و سیگار، عوامل دیگری نیز بر سلامت آنها تاثیر می‌گذارد. با توجه به اینکه در ماه‌های اخیر هر روزه آمار بالای مبتلایان به کرونا در جهان به گوش می‌رسد پیام‌هایی جهت آگاهی بخشیدن و خودمراقبتی نیز در فضای مجازی دیده می‌شود. یکی از این موارد تست سلامت ریه‌هاست که با انتقاد کاربران همراه شده است.

View this post on Instagram

A post shared by بانوی برتر (@bano.bartar) on

در این تست فرد بایستی به فاصله حرکت نقطه‌ی متحرک از نقطه ‌A تا نقطه B نفس خود را حبس کند که در صورت انجام آن بدون سرفه، خستگی و ناراحتی مشخص می‌شود که هیچ فیبروزی در ریه‌های او وجود ندارد و در واقع نشان دهنده این است که عفونت ریوی وجود ندارد. تست‌های دیگری همچون فوت کردن شمع از فاصله‌‌ی یک متری برای سالم بودن ریه‌ها عنوان می‌شود که کاربرانی از این روش‌ها انتقاد می‌کنند و این روش‌ها را غیرعلمی می‌دانند و با بازنشر آنها در فضای مجازی مخالف هستند چراکه بر این باورند ممکن است به سلامت فرد آسیب بزند و یا در صورتی که فرد نتواند این تست را انجام دهد روحیه او را تضعیف کند.

View this post on Instagram

A post shared by شهر جدید سهند (@sahand.city) on

بسیاری از کاربران این تست ریه را انجام داده و نتیجه‌ی آن را با سایر کاربران به اشتراک گذاشتند. برخی عنوان کرده‌اند که نه تنها یک بار بلکه چندین بار این تست را انجام داده‌اند و از پس آن برآمده‌اند حتی افرادی که عنوان می‌کنند در طول روز سیگار می‌کشند اما برخی دیگر عنوان می‌کنند توانایی حبس نفس خود را در این فاصله نداشتند.

View this post on Instagram

A post shared by rose-baft2019رزبافت (@raheleh_danaeefar) on

کاربرانی نیز معتقدند افرادی که بیمار‌های تنفسی، قلبی و حتی افسردگی دچار هستند نباید این تست را انجام دهند و این تست را صحیح نمی‌دانند. این کاربران مصرف زیاد مایعات را یکی از موثرترین راه‌های پیشگیری از کرونا عنوان می‌کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала