افزایش چشمگیر مبتلایان به کرونا در هند

© Sputnik / Magda Gibelli /  مراجعه به بانک تصاویر افزایش چشمگیر مبتلایان به کرونا در هند
افزایش چشمگیر مبتلایان به کرونا در هند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمار مبتلایان به ویروس کرونا در هند از چهار میلیون مورد گذشت.

به گزارش اسپوتنیک، تعداد کل موارد شناسایی شده مبتلایان به ویروس کرونا در هند تا عصر جمعه از چهار میلیون نفر گذشته است.

انتشار نتایج آزمایشات بالینی واکسن روسی علیه کووید 19 در مجله The Lancet - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
انتشار نتایج آزمایشات بالینی واکسن روسی علیه کووید 19 در مجله The Lancet

پیش از این، وزارت بهداشت هند اعلام کرده بود که تا صبح جمعه تعداد مبتلایان به کرونا 83،341 مورد افزایش یافته است. این کشور از نظر تعداد کل افراد آلوده پس از ایالات متحده و برزیل همچنان در مکان سوم قرار دارد.

در عین حال این وزارتخانه  یادآوری می کند که میزان مرگ و میر در هند کمتر از متوسط ​​جهانی است و همواره در حال کاهش است. علاوه بر این، در این کشور تنها 0.5 درصد بیماران در زیر دستگاه تنفس مصنوعی قرار دارند، 2 درصد بیماران در بخش های مراقبت ویژه و کمتر از 3.5 درصد زیر دستگاه اکسیژن هستند.

سازمان جهانی بهداشت روز 11 ماه مارس شیوع ویروس جدید کرونا را «همه‌گیر» اعلام کرد. کرونا ویروس در اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع  پیدا کرد. ابتدا مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند اما  دیرتر کارشناسان به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید از نوع کرونا است. اکنون با گذشت چند ماه، میزان شیوع این ویروس در چین کاهش یافته اما این بیماری هولناک به کشورهای دیگر رخنه کرده است. در ایران و دیگر کشورها از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش این بیماری بیشتر در خانه بمانند و در صورت بیرون رفتن از ماسک استفاده نموده، فاصله خود با افراد دیگر را حفظ کرده و بیشتر از فاصله  1.5 تا دو متر به آنها نزدیک نشوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала