سفارت چین در آمریکا: محدودیت های اعمال شده بر دیپلمات ها را لغو کنید

© Photo / Wikimedia Commonsسفارت چین در ایالات متحده آمریکا
سفارت چین در ایالات متحده آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چین معتقد است محدودیت های ایالات متحده به دیپلمات های چینی ناعادلانه است و می خواهد این محدودیت ها لغو شود.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا، پیشتر اعلام کرده بود که دیپلمات های ارشد چینی در ایالات متحده، اکنون باید قبل از بازدید از دانشگاه های آمریکا و دیدار با مقامات محلی، از وزارت امور خارجه درخواست تأیید کنند.

وزیر خارجه امریکا چین را خطرناک تر از روسیه می داند - اسپوتنیک ایران
وزیر خارجه امریکا چین را خطرناک تر از روسیه می داند

سفارت چین در ایالات متحده معتقد است، که محدودیت های اعمال شده توسط ایالات متحده بر دیپلمات های چینی ناعادلانه است و خواهان لغو این اقدام است.

سفارت جمهوری خلق چین در آمریکا روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: این اقدام به شدت کنوانسیون وین در رابطه با روابط دیپلماتیک و روابط کنسولی را زیر پا گذاشته و چین کاملاً با آن مخالف است.

به بهانه اقدام متقابل، ایالات متحده در 2 سپتامبر محدودیت و موانع دیگر غیرقابل توجیهی بر پرسنل دیپلماتیک و کنسولی چین ایجاد کرد.

این سفارت در بیانیه خود همچنین خاطر نشان ساخت: ما از طرف آمریكایی می خواهیم كه اشتباه خود را اصلاح كند، این تصمیم را لغو كرده و از پرسنل دیپلماتیک و كنسولی چین در آمریكا برای انجام وظایف خود پشتیبانی و امور را تسهیل كند.

بر اساس محدودیت های جدید، دیپلمات های چینی اکنون نیاز به تأیید وزارت امور خارجه قبل از بازدید از دانشگاه ها، ملاقات با مقامات محلی و برگزاری برنامه های فرهنگی با مخاطبان بیش از ۵۰ نفر در خارج از املاک ماموریتی دارند.

پمپئو تأكید كرد كه این اقدام پاسخی به موانعی است كه گفته می شود سالها توسط مقامات چینی برای دیپلمات های آمریكایی ایجاد شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала