مرگ یک آمریکایی آفریقایی تبار پس از بازداشت توسط پلیس

© AP Photo / Jeff Robersonمرگ یک آمریکایی آفریقایی تبار پس از بازداشت توسط پلیس
مرگ یک آمریکایی آفریقایی تبار پس از بازداشت توسط پلیس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک مرد آمریکایی آفریقایی تبار پس از بازداشت خشونت آمیز توسط پلیس نیویورک دچار خفگی شد.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه محلی Democrat and Chronicle با استناد به یک فیلم ویدئویی که در اختیار دارد و همچنین گزارش کالبد شکافی می نویسد، یک آمریکایی آفریقایی تبار پس از آنکه توسط پلیس بازداشت شده و بر روی سر وی کیسه کشیده و وی را به آسفالت فشار دادند در اثر خفگی درگذشت.

این حادثه در 23 مارس در شهر روچستر رخ داد. برادر دانیل پرود 41 ساله پس از اینکه او برهنه به خیابان دوید، با 911 تماس گرفت. به گزارش نیویورک تایمز، تماس اضطراری از سوی یک راننده کامیون نیز گزارش شده است که از مردی برهنه را در خیابان در حال دویدن دیده که می‌گفته به ویروس کرونا مبتلاست. طبق گزارشات پلیس، در آستانه حادثه، پرود پس از بروز مشکلات روحی به بیمارستان منتقل شده بود.

ویدئویی که رسانه ها منتشر کردند نشان می دهد که چگونه مأموران پلیس کیسه مخصوصی را بر روی سر مردی که به او دستبند زده اند، قرار می دهند که اون تواند به آنها تف کند. پس از آن، مرد شروع به مقاومت کرده و فریاد می‌زند "اسلحه به من بده". یکی از افسران پلیس سر پرود را به آسفالت فشار داد، در حالی که دیگری زانوی خود را بر روی کمر او قرار داد. سومین پلیس پاهای مرد را گرفته بود. بر اساس این ویدئو، پلیس از فرد بازداشت شده خواست "دست از تف کردن برداشته" و "آرام شود". پس از دو دقیقه، مرد از حرکت باز ایستاد. پزشكانی كه به محل حادثه رسیده اند اقدامات احیای لازم را انجام داده و مرد را در بیمارستان بستری كرده اند. وی یک هفته بعد در بیمارستان درگذشت.

براساس گزارش کالبد شکافی، معاینه پزشکی شهر مونرو حکم داد که مرگ پرود یک قتل ناشی از "خفگی در شرایط بازداشت " است. این سند همچنین بیان می کند که تشدید اختلال روانی و مسمومیت حاد با فنسیکلیدین از عوامل موثر در این امر بودند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала