افزایش آمادگی گروه جی20 در مقابل پاندمی‌های آینده

© Sputnik / Mihail Metzel/TASS/POOLکشورهای عضو گروه جی بیست
کشورهای عضو گروه جی بیست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کشورهای گروه بیست یک نشست خارج از نوبت را برای گسترش همکاری بین‌المللی جهت بهبود اقتصاد در دوران مابعد پاندمی کرونا برگزار کردند.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به بیانیه منتشره پس از پایان اجلاس وزرای امورخارجه کشورهای عضو گروه «جی 20» آمده است که کشورهای گروه بیست یک نشست خارج از نوبت را برای گسترش همکاری بین‌المللی جهت بهبود اقتصاد در دوران مابعد پاندمی کرونا و افزایش آمادگی برای مقابله با پاندمی‌های آینده برگزار کردند.

این نشست تحت ریاست عربستان سعودی بصورت کنفرانس ویدئویی برگزار شد.

عربستان در روند تشکیل دولت لبنان مانع تراشی می کند - اسپوتنیک ایران
عربستان در روند تشکیل دولت لبنان مانع تراشی می کند

در سند منتشره آمده است:«وزرای امور خارجه و نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی اهمیت هماهنگی اقدامات پیشگیرانه برای دفاع از جان شهروندان و وسایل اجرای آن با مدیریت فراملی بررسی کردند. در جریان این دیدار، وزرای امورخارجه اهمیت مرزهای باز، پیوند خانواده‌ها و اقدامات تشویق‌آمیز که باعث رشد اقتصاد در زمینه اقدامات محافظتی و حمایتی از سوی سازمان‌های بهداشت و بهداری و تنظیم اقدامات ملی در زمان پاندمی کووید-19 شود را مورد تأیید قراردادند».

وزرا تسلیت عمیق خود را در رابطه با مرگ تعداد زیادی از شهروندان کشورها به دلیل ابتلا به ویروس کرونا ابراز کردند. وزیر امور خارجه عربستان سعودی اعلام کرد که مرزهای باز مطابق با تمام اقدامات محافظتی و مقررات ملی امکان رشد اقتصادی را فراهم می‌کند و باعث شکوفایی مردم خواهد شد و امید را به بشریت بازخواهد گرداند که همکاری پاندمی را شکست خواهد داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала