آمريکا نمونه های اولیه موشک کروز هایپرسونیک را با موفقیت آزمایش کرد

اشتراک
نیروی هوایی ایالات متحده از آزمایش موفقیت آمیز دو نمونه اولیه از موشک کروز مافوق صوت هایپرسونیک خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک، آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته وزارت دفاع آمریکا (DARPA) و نیروی هوایی ایالات متحده از آزمایش موفقیت آمیز دو نمونه اولیه از موشک کروز مافوق صوت هایپرسونیک خبر دادند.

ایالات متحده در حال توسعه یک موشک هایپرسونیک پرتاب شده در هوا به عنوان بخشی از برنامه توسعه سلاح های هایپرسونیک است.

در این گزارش امده است: "نیروی هوایی ایالات متحده امروز از موفقیت آمیز بودن آزمایش دو نسخه از مفهوم سلاح های جت هوایی مافوق صوت (HAWC) خبر دادند که طی آن نمونه های اولیه به بدنه هواپیمای حامل متصل شدند و (سازندگان) آماده هستند تا اولین آزمایشات را به صورت رایگان آغاز کنند".

شایان ذکر است، در ماه مه، دونالد ترامپ از ساخت تجهیزات نظامی "باورنکردنی" در سطح بی سابقه در امریکا خبر داد. بعداً، ویکتور موراخوفسکی کارشناس نظامی روس و سردبیر مجله روسی " آرسنال اوتچستوو" اظهار داشت که در"موشک سوپر دوپر"ی که ایالات متحده وعده داده، هیچ تحول بزرگی مشاهده نمی شودو زیرا از فن آوری های شناخته شده در ساخت آن استفاده شده است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در پاسخ به اظهارات ترامپ اظهار داشته بود که مسکو هیچ وقت از رفتار ایالات متحده که بطور مکرر اعلام می کند موشک هایی دارد که "هیچ کس حتی نمی تواند تصور آنرا بکند، همواره متعجب می شود."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала