تخت روانچی: آمریکا فاقد صلاحیت برای استفاده از مکانیسم ماشه است

CC BY 4.0 / Tasnim news agency / تخت روانچی: آمریکا فاقد صلاحیت برای استفاده از مکانیسم ماشه است
تخت روانچی: آمریکا فاقد صلاحیت برای استفاده از مکانیسم ماشه است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده دائم ایران در سازمان ملل به برخی اقدامات مخرب آمریکا در خاورمیانه اشاره کرد و بر لزوم پایبند ساختن شورای امنیت و اعضای آن تأکید کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، مجید تخت روانچی، نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: استدلالهای حقوقی اکثریت اعضای شورای امنیت و جمع بندی رئیس آن قاطع و روشن است و بر اساس آنها آمریکا صلاحیت استفاده از سازوکار بازگشت تحریم های گذشته را ندارد.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل با برشمردن اقدامات آمریکا در نقض قطعنامه 2231 و برجام گفت: این کشور در ادامه تلاشهای خود، قطعنامه ای را برای اعمال تحریم تسلیحاتی علیه ایران ارائه کرد که توسط 13 عضو شورا رد شد.

وی افزود: متعاقب آن، آمریکا با تسلیم نامه ای تلاش کرد وانمود کند سازوکار ماشه را فعال کرده است، ولی 13 عضو شورای امنیت، ایران و نماینده عالی اتحادیه اروپایی در امور دفاعی و سیاست خارجی، طی نامه هایی این اقدام آمریکا را رد کردند.

تخت روانچی ادامه داد: اکثریت اعضای شورا طی نشست مجازی شورای امنیت نیز این مواضع را تکرار کردند و رئیس نیز جمع بندی خود را در این باره ارائه داد که قاطع و روشن بوده و بر اساس آن، آمریکا عضو برجام نیست، حق استفاده از سازوکار بازگشت تحریم های گذشته را ندارد، نامه آن نیز فاقد وجاهت و اثر حقوقی است و رئیس شورا نیز لازم نیست هیچ اقدامی انجام دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала