پمپئو: آمريکا تحریم های خود علیه ایران را در 20 سپتامبر باز می گرداند

© REUTERS / Yuri Gripas پمپئو: آمريکا تحریم های خود علیه ایران را در 20 سپتامبر باز مي گرداند
 پمپئو: آمريکا تحریم های خود علیه ایران را در 20 سپتامبر باز مي گرداند  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایالات متحده تحریم های خود علیه ایران را در 20 سپتامبر بر می گرداند.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو وزیر امور خارجه امریکا اعلام نمود که ایالات متحده تحریم های خود علیه ایران را در 20 سپتامبر بر می گرداند.

پمپئو: امیدوارم روزی تمام جهان اسرائیل را بپذیرد - اسپوتنیک ایران
پمپئو: امیدوارم روزی تمام جهان اسرائیل را بپذیرد

پمپئو در توییتر خود نوشت: هفته گذشته، ایالات متحده آمریکا روند ۳۰ روزه را ایجاد کرد تا تقریباً همه تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران بار دیگر تموید شود.
اکنون شورای امنیت نتوانسته مأموریت خود برای حفظ صلح و امنیت بین المللی را تأیید کند، این تحریم ها از نیمه شب به وقت گرینویچ در تاریخ ۲۰ سپتامبر به زودی بازمی‌گردد.

یادآور می شود تقریباً كل شورای امنیت معتقد است كه آمریكا حق ندارد مكانیزم احیای تحریم ها علیه ایران را به کار بیندازد زیرا از برجام خارج شده است. قطعنامه شماره 2231 ، تصویب شده در سال 2015 ، شامل مکانیزمی برای تجدید خودکار تحریم های سازمان ملل علیه ایران در صورت عدم انجام تعهدات این کشور طبق برجام است. این مکانیسم از سال 2015 به مدت 10 سال اعتبار دارد. این قطعنامه پیش بینی می کند که اگر در این دوره هرگونه تخلف جدی از طرف ایران صورت بگیرد، این کشور تنها در صورت تصویب قطعنامه مربوطه در شورای امنیت سازمان ملل قادر به جلوگیری از تمدید تحریم ها خواهد بود. اگر حداقل یکی از اعضای دائم شورای امنیت با تصویب چنین قطعنامه ای مخالفت کند، تحریم ها به طور خودکار ظرف 30 روز تمدید می شود.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در نهایت اظهار داشت، آمریکا نیمه شب 20 سپتامبر به وقت گرینویچ (4.30 صبح 21 سپتامبر به وقت تهران) تحریم های سازمان ملل علیه ایران را باز می گرداند

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала