شورای امنیت سازمان ملل متحد به درخواست آمريکا تحریم ها علیه ایران را تمديد نمي کند

© AFP 2023 / Drew Angerer/Getty Images شورای امنیت سازمان ملل متحد به درخواست آمريکا تحریم ها علیه ایران را تمديد نمي کند
 شورای امنیت سازمان ملل متحد به درخواست آمريکا تحریم ها علیه ایران را تمديد نمي کند  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده دائم اندونزی در سازمان ملل متحد گفت که درخواست تجدید نظر ایالات متحده برای بازگشت تحریم تسليحاتي ضد ایران را نمی توان برآورده کرد.

به گزارش اسپوتنیک، روز جمعه نماینده دائم اندونزی در سازمان ملل متحد که ریاست شورای امنیت را در ماه آگوست بر عهده دارد اعلام کرد که در شورای امنیت سازمان ملل هیچ اجماعی درباره موضوع تحریم ها علیه ایران وجود ندارد.

نبنزیا: امیدوارم آمریکا دیگر سعی در بازگشت تحریم های ایران نداشته باشد - اسپوتنیک ایران
نبنزیا: امیدوارم آمریکا دیگر سعی در بازگشت تحریم های ایران نداشته باشد

وی گفت: "من نامه های بسیاری از کشورهای عضو سازمان ملل دریافت کرده ام. برای من روشن است که یک کشور که دارای موقعیت خاصی است، در حالی که تعداد قابل توجهی از کشورها دارای نظرات متناقض هستند. از نظر من هیچ اجماعی در خصوص این موضوع در شورا وجود ندارد".

واسیلی نبنزیا ، نماینده دائم فدراسیون روسیه نیز در این خصوص گفت: "من فکر می کنم که این یک اقدام عاقلانه است، با در نظر گرفتن موقعیت اکثریت اعضای شورا باید این تصمیم گرفته شود".

وی در ادامه گفت: "تقریباً همه اعضای شورای امنیت بلافاصله با نامه هایی به رئیس پاسخ دادند. تا آنجا که می توانیم بگوییم ، در این نامه ها اکثریت قریب به اتفاق کشورها به صراحت اظهار داشته اند که نامه ایالات متحده را نمی توان در نظر گرفت تا بند 11 11 قطعنامه 2231 را به مرحله اجرا برساند. زیرا ایالات متحده از توافق هسته ای ایران خارج شد. "

معاون نماینده دائم فرانسه در سازمان ملل ، آنا گوگن ، توضیح داد كه سیزده  کشور از پانزده كشور شورا با این درخواست مخالف هستند. وی گفت: "ما به نظرات بیان شده توسط سیزده از پانزده کشور شورا توجه کرده ایم. در این رابطه ، ما معتقدیم که به درخواست [ایالات متحده] نمی توان اقدام دیگری انجام داد."

ژانگ جون ، نماینده دائم چین در سازمان ملل ، تجدید نظر ایالات متحده را به شدت محكوم كرد و آنرا غیرقانونی خواند. وی گفت: "ما از شما آقای رئیس می خواهیم كه به درخواست آمریكا اقدامی نكنید."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала