اعلام زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران

© REUTERS / Raheb Homavandiاعلام زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران
اعلام زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون سیاسی وزیر کشور ایران زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور را اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از صدا و سیما، جمال عرف معاون سیاسی وزیر کشور ایران در نشست خبری درباره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: تقویم انتخابات ریاست جمهوری از اسفند ماه آغاز می‌شود، اما در طرحی که مجلس دارد می‌خواهند برای انتخابات ریاست جمهوری هم سه ماه استعفا بگذارند که هنوز به قانون تبدیل نشده و هر وقت ابلاغ شد آن را اجرایی می‌کنیم.

محمود احمدی نژاد - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
ریاست جمهوری ایران؛ آیا باید منتظر احمدی نژاد باشیم؟

معاون سیاسی وزیر کشور ایران بیان داشت: ما دو زمان ۲۱ و ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ را برای انتخابات ریاست جمهوری به شورای نگهبان ارائه دادیم که با ۲۸ خرداد موافقت شد. 

 وی همچنین درباره انتخابات مرحله دوم مجلس این کشور گفت: مقررات مرحله دوم انتخابات مجلس یازدهم مانند مرحله اولیه اعمال خواهد شد یعنی افراد باید استعفای خود را ۶ ماه قبل ارائه دهند و سپس ثبت‌نام کنند.

وی تاکید کرد: در انتخابات ۲۱ شهریور مرحله دوم انتخابات مجلس یازدهم تبلیغات میدانی نداریم و قرار شد از ظرفیت فضای مجازی و صدا و سیمای استان‌ها استفاده شود.

عرف بیان داشت: در مراکز استان‌ها نامزد‌ها دعوت و شیوه نامه‌ها به آن‌ها ابلاغ و اگر لازم باشد از آن‌ها تعهد گرفته می‌شود. از ۸ شهریور هم زنگ میان‌دوره‌ای انتخابات مجلس خورده و افرادی که باید از کار خود استعفا دهند اقدامات لازم را انجام دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала