روسیه: تلاش‌های آمریکا برای احیای تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران با شکست مواجه خواهد شد

© Sputnik / Alexander Vilf /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه: تلاش‌های آمریکا برای احیای تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران با شکست مواجه خواهد شد
روسیه: تلاش‌های آمریکا برای احیای تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران با شکست مواجه خواهد شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه روسیه، تلاش‌های آمریکا برای احیای تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را منجر به ایجاد بحران در شورای امنیت دانست.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه امروز یکشنبه اظهار داشت که تلاش‌های ایالات متحده برای احیای تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران با شکست مواجه خواهد شد.

آمریکا هرکاری می‌کند تا روسیه و چین نتوانند سلاح به ایران بفروشند - اسپوتنیک ایران
آمریکا هرکاری می‌کند تا روسیه و چین نتوانند سلاح به ایران بفروشند

وزیر امور خارجه روسیه در همایشی مخصوص جوانان تحت عنوان "گستره مفاهیم"، تصریح کرد: متاسفانه خود آمریکایی‌ها از این توافق خارج شدند. این موضوع هم اکنون می‌تواند منجر به ایجاد بحران در شورای امنیت شود، اما ما بر این بحران غلبه می‌کنیم. تلاش برای سو استفاده غیرقانونی از قطعنامه‌ای که خود آمریکایی‌ها آن را نقض کرده‌اند، سرانجامی نخواهد داشت.

گفتنی است، هفته گذشته شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را رد کرد. طبق قطعنامه 2231 شورای امنیت که در چارچوب انعقاد توافق هسته‌ای (برجام) به تصویب رسید، تحریم‌ های تسلیحاتی ایران اکتبر امسال به پایان می‌رسد. آمریکا و جمهوری دومینیکن به پیش‌‌نویس این قطعنامه رأی موافق، چین و روسیه رأی مخالف و باقی اعضا رأی ممتنع دادند و بدین ترتیب قطعنامه پیشنهادی آمریکا رد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала