حاتمی: ایران علاقمند است که روسیه یک قدرت قوی در منطقه و جهان باشد

© Photo / IRNAحاتمی: ایران علاقمند است که روسیه یک قدرت قوی در منطقه و جهان باشد
حاتمی: ایران علاقمند است که روسیه یک قدرت قوی در منطقه و جهان باشد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر دفاع ایران: روسیه نقش مهمی در عرصه بین المللی و در سطح منطقه ای دارد، ایران همیشه به این امر علاقه مند بوده است.

به گزارش اسپوتنیک، امیر سرتیپ حاتمی و ارتشبد سرگئی شایگو وزرای دفاع ایران و روسیه در حاشیه ششمین نمایشگاه بین المللی نظامی-فنی مسکو دیدار و برگسترش همکاری ها تاکید کردند.

وزیردفاع روسیه در این دیدار با ابراز خرسندی از سومین حضور وزیر دفاع جمهوری ایران در روسیه گفت: ایران و روسیه اهداف و منافع مشترکی در عرصه معادلات منطقه ای و بین المللی دارند.

حاتمی از شویگو برای سفر به ایران دعوت کرد - اسپوتنیک ایران
حاتمی از شایگو برای سفر به ایران دعوت کرد

سرگئی شایگو با اشاره به روابط عمیق و راهبردی دو کشور در همه زمینه‌ها گفت: در حوزه دفاعی و امنیتی نیز چشم انداز همکاری‌های ایران و روسیه روبه توسعه است. وی بر ضرورت تداوم همکاریهای منطقه ای در جهت ایجاد صلح و ثبات در منطقه تاکید کرد.

امیر حاتمی، وزیر دفاع جمهوری ایران روز یکشنبه در دیدار با وزیر دفاع روسیه سرگئی شایگو، اظهار داشت: روسیه نقش مهمی در عرصه بین المللی و در سطح منطقه ای دارد، ایران همیشه به این امر علاقه مند بوده است. وی همچنین به نقش مهمی که ایران و روسیه "در منطقه و به ویژه در سوریه" اجرا می کنند اشاره کرد.

حاتمی در این دیدار از مواضع مثبت و سازنده دولت روسیه در مخالفت با قطعنامه ضد ایرانی اخیر آمریکا قدردانی کرد و گفت: دیدارها و رایزنی های دوکشور در سطح عالی بطور مرتب و رضایت‌بخشی در جریان است.  باتوجه به عمق راهبردی  دوکشور، تقویت همکاریهای تهران و مسکو امری ضروری و اجتناب ناپذیر است. ایران و روسیه در سال‌های اخیر تلاش مشترک و هدفمندی برای مقابله با یکجانبه گرایی و سیاست قلدرمابانه امریکا و دولت ترامپ در منطقه آغاز کرده اند. واکنش واقع گرایانه شورای امنیت سازمان ملل متحد در رد قطعنامه ضد ایرانی اخیر امریکا درخصوص تمدید ممنوعیت های تسلیحاتی برعلیه ایران، یکبار دیگر ضمن آنکه شکست بزرگی برای امریکا و متحدین منطقه ای این کشور رقم زد، مخالفت جهانیان با یکجانبه گرایی را نشان داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала