بین مرزبانان ایرانی و گروههای مسلح در منطقه مرزی سراوان درگیری رخ داد

© Photo / IRNAبین مرزبانان ایرانی و گروههای مسلح در منطقه مرزی سراوان درگیری رخ داد
بین مرزبانان ایرانی و گروههای مسلح در منطقه مرزی سراوان درگیری رخ داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فرمانده مرزبانی ناجا از کشته شدن یک عضو مسلح و عنصر وابسته به گروهک‌های تروریستی خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، سردار احمدعلی گودرزی، فرمانده مرزبانی ناجا از درگیری مسلحانه مرزبانان با اشرار مسلح در منطقه مرزی سراوان و کشته شدن یک عضو مسلح و عنصر وابسته به گروهک‌های تروریستی خبر داد.

سه مرزبان ایرانی در درگیری با شبه نظامیان در مرز با عراق جان باختند - اسپوتنیک ایران
سه مرزبان ایرانی در درگیری با شبه نظامیان در مرز با عراق جان باختند

وی افزود: در راستای کنترل و مراقبت از مرزها و برخورد قاطع با اشرار مسلح و ناامن کنندگان مرزهای ایران اسلامی و با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی، مرزداران سیستان و بلوچستان مستقر در منطقه مرزی سراوان از حضور عناصر وابسته به گروهک‌های تروریستی و اشرار مسلح در این منطقه و قصد ورود آنها به کشور مطلع شدند و با توجه به احتمال انجام هر گونه عملیات علیه نیروها و مقرهای مرزبانی این عناصر پلید، شناسایی و دستگیری آنها به صورت ویژه در دستور کار عملیاتی قرار گرفت.

فرمانده مرزبانی ناجا افزود: مرزداران غیور و سرافراز با پشتیبانی اطلاعاتی معاونت اطلاعات مرزبانی استان، محل اختفای اشرار را شناسایی و با اعزام چند تیم عملیاتی، منطقه مزبور در کنترل مرزداران قرار گرفت. اشرار که خود را در تنگنا و محاصره ماموران دیدند اقدام به تیراندازی به سمت مرزداران کردند و سعی داشتند با تیراندازی‌های مداوم به سمت ارتفاعات کشور مقابل متواری شوند.

وی گفت: مرزداران غیور و دلاور با اتخاذ موضع صحیح و با استفاده از تاکتیک‌های عملیاتی مناسب، با آتش پرحجم به سمت عناصر گروهک تروریستی، تیراندازی کردند که منجر به هلاکت یک نفر از آنها شد که از این متهم، مقادیری سلاح، مهمات و تجهیزات مخابراتی و ارتباط ماهواره‌ای نیز کشف شد.

گودرزی تأکید کرد: برابر انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی شرور به هلاکت رسیده در فروردین ماه سال جاری در درگیری با عوامل مرزبانی، یکی از مرزداران هنگ مرزی سراوان را از ناحیه پا مورد اصابت گلوله قرار داده بود. برابر اخبار واصله و آثار مشهود، تعدادی از اشرار مسلح نیز در این درگیری به شدت زخمی شده و به سمت ارتفاعات کشور مقابل متواری شده‌اند که شناسایی و دستگیری آنها در دستور کار مرزبانان قرار دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала