رزمایش دریایی ایران، روسیه و چین تکرار خواهد شد؟

© AFP 2023 / Jamejamonline/Ebrahim Noroozi رزمایش نیروی دریایی
 رزمایش نیروی دریایی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر دفاع ایران: ایران می خواهد رزمایش دریایی در دریای عمان همراه روسیه و چین یکبار دیگر تکرار شود.

به گزارش اسپوتنیک، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران روز 22 ماه اوت در مسکو اعلام کرد که تهران در برگزاری دوباره رزمایش دریایی با شرکت روسیه و چین در دریای عمان ذینفع است.

وی در ادامه گفت:« در سالهای اخیر همکاری نظامی تهران و مسکو پیشرفت کرده است اما در این اواخر پاندمی ویروس کرونا بر این همکاری تأثیر گذاشته است. ما در این امر ذینفع هستیم که سه کشور ایران، روسیه و چین مانورهای دریایی را تکرار کنند».

امضای توافقنامه همکاری نظامی بین سوریه و ایران  - اسپوتنیک ایران
امضای توافقنامه همکاری نظامی بین سوریه و ایران

کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه نیز اعلام نمود که همکاری تهران و مسکو در عرصه نظامی سرعت می‌گیرد و باید به سطح جدیدی برسد.

امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران به دعوت رسمی ارتشبد سرگئی شایگو وزیر دفاع فدراسیون روسیه به منظور شرکت در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین المللی «آرمیا 2020» به مسکو سفر کرد.

امیر حاتمی در این سفر علاوه بر ملاقات با همتای روسی خود با وزاری دفاع ، مقامات امنیتی و نظامی کشورهای شرکت کننده در این مراسم دیدار و پیرامون مسائل دوجانبه و همکاریهای دفاعی، منطقه ای و بین المللی مذاکره خواهد داشت. ششمین نمایشگاه بین المللی فنی – نظامی  با عنوان «آرمیا 2020» از تاریخ 23 تا 29 آگوست با حضور 15 کشور و 120 هیات رسمی در مسکو برگزار خواهد شد.

نخستین مانور دریایی مشترک روسیه، چین و ایران با عنوان «کمربند امنیت دریایی» در آب‌های اقیانوس هند و دریای عمان آغاز شد واکنش‌هایی در پی‌داشت. این رزمایشی بود که ایران نخستین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی با دو قدرت دریایی بزرگ جهان و در چنین سطحی برگزار می‌کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала