ستایش یک روزنامه نگارغربی از مجموعه یونیفورم و تجهیزات انفرادی نظامیان روس

© Sputnik / Ramil Sitdikovستایش یک روزنامه نگارغربی از مجموعه یونیفورم و تجهیزات انفرادی نظامیان روس
ستایش یک روزنامه نگارغربی از مجموعه یونیفورم و تجهیزات انفرادی نظامیان روس  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دیوید هامبلینگ روزنامه نگار نشریه "فوربس" به این نتیجه رسیده است که روسیه با مجموعه یونیفورم و تجهیزات انفرادی نظامیان خود به نام " راتنیک" ، در این زمینه خیلی بیشتر از ایالات متحده که مجموعه پوشاک نظامی TALOS را ساخته پیشرفت کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، دیوید هامبلینگ  می نویسد: متخصصان روسی که قدم به قدم در راستای تکامل مجموعه پوشاک نظامی" راتنیک"  حرکت کرده و عناصر هرچه تازه تر از رنگ های فتوکرومیک گرفته تا پهپادهای کوچک را به ان اضافه می کنند، به احتمال زیاد زودتر از همتایان آمریکایی به اهداف خود می رسند.

تجهیزات نظامی سربازان آینده راتنیک - اسپوتنیک ایران
تجهیزات نظامی «راتنیک» روسیه

در این مقاله آمده است: "سربازان روسی با یونیفورم ویژه خود قادر به حمل سلاح های سنگین و شلیک مهمات بیشتر در مقایسه با دشمنان خود خواهند بود که فاقد این فناوری پیشرفته هستند ."

هامبلینگ گفت بعید است طراحان آمریکایی بتوانند در آینده نزدیک چیزی مشابه را  ایجاد کنند.

مجموعه تجهیزات جنگی انفرادی "راتنیک" به منظور بهبود امنیت سربازان و افزایش تحرک ، مانور دهی و کارایی آنها در انواع مختلف عملیات جنگی در دمای از40 درجه زیر صفر تا 50 درجه بالای صفر طراحی شده است. مدت عملکرد خودکفا و مستقلانه هر سرباز  از جمله در شرایط جنگی با استفاده از این مجموعه ساز و برگ نظامی  حداقل برای سه روز برنامه ریزی شده است.

کار ساخت تجهیزات جنگی انفرادی نسل دوم "راتنیک"  که در آن نزدیک به 80 موسسه روسیه شرکت داشتند ، حدود چهار سال به طول انجامیده است. "راتنیک" در سال 2014 به مرحله بهره برداری رسیده و به ارتش روسیه تحویل داده شد.

"راتنیک" دائماً تکمیل می شود و مهندسان روسی در حال آماده سازی برای ارائه  نسل جدید این مجموعه پوشاک رزمی  به نام "سوتنیک" هستند که تا سال 2025 به مرحله بهره برداری خواهد رسید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала