تحسین دانشمندان دنیا نسبت به واکسن روسی کرونا

© Photo / RDIFتحسین دانشمندان دنیا نسبت به واکسن روسی کرونا
تحسین دانشمندان دنیا نسبت به واکسن روسی کرونا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان و متخصصان برخی از کشورها نسبت به تولید واکنش روسی کووید 19 واکنش نشان دادند.

به گزارش اسپوتنیک، برخی از دانشمندان کشورهای مختلف با انتشار پیام و اظهار نظرهای مختلف از تولید واکسن ساخت روسیه ابراز رضایت کردند.

آزمایشات بالینی واکسن روسی کووید-19 در ماه سپتامبر به اتمام می رسد - اسپوتنیک ایران
آزمایشات بالینی واکسن روسی کرونا در ماه سپتامبر به اتمام می رسد

  پالینا استیپنسکایا پروفسور کلینیک ایمونوتراپی و رئیس بخش پیوند مغز استخوان اسرائیل، اظهار داشت: آفرین به دانشمندان روسی که واکسن کرونا را ساختند. پژوهشگران روسیه بهترین واکسن ضد ویروس کرونا را برای جهان ایجاد نمودند که از نگاه کیفیت، بهتر از ساخته های کشورهای دیگر است.

ژونگ نانشان، مدیر انستیتوی بیماریهای تنفسی گوانگ‌ژو (چین) گفت: من واکسن Covid-19 که توسط مرکز گامالیا بسیار موفق ارزیابی می کنم و ثبت این دارو را به شما تبریک می گویم. واکسن آدنو ویروس روسی بی خطر است و باید آزمایشات بالینی را با موفقیت پشت سر بگذارد.

هیلدگاند ارتل، پرفسور مرکز واکسن ها و سیستم ایمنی درمانی انستیتو ویستار فیلادلفیا (آمریکا) در خصوص واکس ساخت روسیه گفت: از تمام مواردی که دیده ام، شاید امیدوار کننده ترین آنها باشد.

یان جونز، متخصص ویروس شناسی دانشگاه ریدینگ انگلستان نیز گفت: اطلاعات کافی در مورد واکسن های مبتنی بر آدنوویروس وجود دارد تا از ایمنی خود واکسن در دوز معمول آن صحبت کنیم.

آشونی ماهاجان، موسس مرکز تحقیقات سوادشی در هند گفت: وقتی مسئله کارآیی برطرف شد، موضوع قیمت مطرح می شود. من معتقدم که واکسن روسی پاسخ خوبی به هر دو سوال خواهد داد.

پیش از این روسیه از ثبت اولین واکسن کووید-19 در جهان خبر داده بود. این دارو "اسپوتنیک وی" نامگذاری شده و تمام آزمایش های لازم را پشت سر گذاشته است. افزوده می شود که واکسن روسی بر پایه شاخه آدنوویروس توسط وزارت بهداشت روسیه در تاریخ 11 اوت به ثبت رسید و اولین واکسن ثبت شده ضد کووید در بازار خواهد بود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала