اتهام سناتورهای آمريکا به پوتین: هک کردن سرور امنيتي دموکرات ها

© Sputnik / Alexei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر = اتهام سناتورهای آمريکا به پوتین: هک کردن سرور امنيتي دموکرات ها
= اتهام سناتورهای آمريکا به پوتین: هک کردن سرور امنيتي دموکرات ها  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
يک گزارش در سنای آمریکا مدعی است که رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین دستورالعملی را برای تلاش برای هک شدن شبکه‌های اينترنتي متعلق به حزب دموکرات ها در سال 2016 را صادر کرده بود.

به گزارش اسپوتنیک،  کمیته اطلاعات سنای آمریکا بر اساس گزارشی که روز سه‌شنبه به دنبال تحقیقات یک نماینده مجلس منتشر شد اعلام نمود که، رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین دستورالعملی را برای تلاش برای هک شدن شبکه‌های اينترنتي متعلق به حزب دموکرات ها در سال 2016 را صادر کرده بود.

ابراز تمایل ترامپ برای دیدار با پوتین پیش از انتخابات آمریکا - اسپوتنیک ایران
ابراز تمایل ترامپ برای دیدار با پوتین پیش از انتخابات آمریکا
       

در این گزارش آمده است: "این کمیته اعلام نموده است که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دستورالعمل هایی را برای تلاش روسیه برای هک شدن شبکه های رایانه ای و حساب های ايميلي مرتبط با حزب دموکرات ، و افشای اطلاعاتی که به هیلاری کلینتون و دفتر مرکزی مبارزات انتخاباتی وی آسیب می رساند را در سال 2016 صادر نمود."

هدف از این کار ، به گفته نویسندگان این گزارش، آسیب رساندن به كلینتون "يا كمك به ستاد انتخابات" دونالد "ترامپ" و تضعیف روندهای دموکراتیک در ایالات متحده بود.

در سال 2018 ، وزارت دادگستری ایالات متحده ، به عنوان بخشی از تحقیقات دادستان ویژه رابرت مولر در مورد مداخله احتمالی روسیه در انتخابات امريکا اطلاعاتي را منتشر نمود.

روسیه باره اتهامات تلاش برای تأثیرگذاری بر روندهای دموکراتیک در کشورهای مختلف را رد کرده است. سرگی لاوروف ، وزیر خارجه روسیه گفت كه هیچ مدرکی برای حمایت از این امر وجود ندارد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала