علمای بحرین در بیانیه ای توافق امارات با اسرائیل را محکوم کردند

© Flickr / abcdz2000علمای بحرین در بیانیه ای توافق امارات با اسرائیل را محکوم کردند
علمای بحرین در بیانیه ای توافق امارات با اسرائیل را محکوم کردند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
علمای بحرینی در پی انتشار خبر توافق امارات برای روند عادی سازی روابط با اسرائیل، بیانیه‌ای برای ابراز مخالفت خود صدور کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، علمای شیعیان بحرین در واکنش به توافق امارات برای عادی‌سازی روابط دیپلماتیک با اسرائیل، در بیانیه‌ای تاکید کردند: امت اسلامی و عربی قادر به محو این رژیم اشغالگر از منطقه است.

رسانه قطری: آمریکا بر عراق برای توافق امارات و اسرائیل فشار می آورد - اسپوتنیک ایران
رسانه قطری: آمریکا بر عراق برای توافق امارات و اسرائیل فشار می آورد

در این بیانیه آمده است: خنجر خیانتی که همیشه بر شال کمر برخی حاکمان و رژیم های آنها آشکارا قابل مشاهده بود، حال از نیام بیرون کشیده شد تا امت را از پشت، در روز روشن و بدون مخالفتی ضربه زند.

علمای بحرین تاکید کردند: امت اسلام و عرب باید مشت مقاومت خود را تنگ‌ تر بفشارند و بالا آورند و دیوار ضعف ساختگی‌ای را که دشمنان ضعیف و توطئه ‌گرشان به آنها می نمایانند، درهم شکنند.

در پایان این بیانیه آمده است: امت به پشتوانه علما، مردان و جوانان و مجاهدان جبهه مقاومت پیروزمندش و پس از اتکا به خدای قادر توانا و برخواسته از عمق عقاید توحیدی و روحیه ی آزادی و پایداری، قادر به زدودن صهیونیسم اشغالگر از منطقه است. نگذارید آنانی که یقین و باوری ندارند باعث شوند، خودتان را دست کم پندارید.

این بیانیه در حالی صادر می‌شود که مشاور یهودی شاه بحرین خبر داده که آل خلیفه طی سال جاری برقراری رابطه با اسرائیل را اعلام خواهد کرد.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه ۱۳ آگوست در بیانیه‌ای اعلام کرد: اسرائیل و امارات به توافقی برای عادی‌سازی کامل روابط دست پیدا کرده‌اند.

در متن بیانیه مشترک آمریکا، اسرائیل و امارات برای اعلام این توافق آمده است: در نتیجه این گشایش دیپلماتیک و بنا به درخواست رئیس‌جمهور ترامپ و با حمایت امارات متحده عربی، اسرائیل اعلام حاکمیت بر مناطق اعلام ‌شده در "چشم‌انداز صلح" رئیس‌جمهور ترامپ را تعلیق کرده و تلاش‌های خودش را بر توسعه روابط با سایر کشورها در جهان عرب و اسلام متمرکز خواهد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала