واکنش ظریف به تهدید ترامپ در خصوص بازگشت تحریم‌ها علیه ایران

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / واکنش ظریف به تهدید ترامپ در خصوص بازگشت تحریم‌ها علیه ایران
واکنش ظریف به تهدید ترامپ در خصوص بازگشت تحریم‌ها علیه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران اسنپ بک آمریکا را غیرقانونی و غیر قابل پذیرش دانست.

به گزارش اسپوتنیک، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در مراسم تودیع و معارفه سخنگویان قبلی و جدید این وزارتخانه، در واکنش به اظهارات اخیر دونالد ترامپ در خصوص بازگشت تحریم‌ها علیه ایران، اظهار کرد: اسنپ بک آمریکا آنچنان غیرقانونی است که قابل پذیرش نیست و آمریکایی‌ها خود این موضوع را می‌دانند.

ترامپ: کار برای بازگشت تحریم های سازمان ملل علیه ایران از هفته بعد شروع می شود
 - اسپوتنیک ایران
ترامپ: کار برای بازگشت تحریم های سازمان ملل علیه ایران از هفته بعد شروع می شود

وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد: خیال نکنید که وقتی یک حرف را بلند زدند و تکرار کردند حق دارند، آمریکا می‌داند که نمی‌تواند اسنپ بک کند. روز هشت می ۲۰۱۸ آقای بولتون در اوج سرخوشی از این که برجام را نابود کرده و ظرف سه ماه ایران را هم نابود می‌کند در یک مصاحبه مطبوعاتی در کاخ سفید اعلام کرد که ما (آمریکا) دیگر عضو برجام نیستیم که از اسنپ بک استفاده کنیم. هنوز صورت‌جلسه این مصاحبه روی سایت کاخ سفید است مگر اینکه الان که من این موضوع را می‌گویم آنها بروند و آن جمله را بردارند.

این دیپلمات عالیرتبه ایران بیان داشت: وظیفه اصلی وزارت خارجه دفاع از جمهوری اسلامی ایران در سطح بین‌المللی  است ، یعنی وزارت امور خارجه موظف است که اگر یک وقتی تعارض پیدا شد بین دفاع از سیاست‌های خود در داخل کشور و دفاع از منافع کشور در سطح بین المللی، خودش را فدای کشور کند ، منافع صنفی و دستگاهی خود را فدای منافع ملی کند و اجازه بدهد در داخل کشور مورد هجمه قرار گیرد اما حرفی را مطرح نکند و توجیهی را برای سیاست ها و اقناع افکار عمومی مطرح نکند که  به هزینه پیشبرد منافع ملی در سطح بین‌المللی تمام شود.

پیش از این دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز شنبه در کنفرانس خبری در بدمینستر اعلام داشته بود: ما برای بازگشت تحریم ها کار می کنیم. شما آنرا هفته ی آینده خواهید دید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала