تعویق مسابقات انتخابی جام جهانی فوتبال به سال 2021

© Sputnik / Sergey Guneevتعویق مسابقات انتخابی جام جهانی فوتبال به سال 2021
تعویق مسابقات انتخابی جام جهانی فوتبال به سال 2021 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فیفا و AFC در شرایط کنونی شیوع فراگیر ویروس کرونا، دیدار‌های انتخابی جام جهانی قطر و جام ملت‌های ۲۰۲۳ را تا سال ۲۰۲۱ به تعویق انداختند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فیفا، فدراسیون جهانی فوتبال و کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گرفته اند برای رعایت مسائل بهداشتی و به منظور حفظ سلامتی بازیکنان و عوامل اجرایی مسابقات فوتبال در راه مقابله با شیوع بیشتر بیماری کرونا، دیدار‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌های ۲۰۲۳ را تا سال ۲۰۲۱ به تعویق بیندازند.

رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال برکنار نمی شود - اسپوتنیک ایران
رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال برکنار نمی شود

پیش از این فیفا دو پیشنهاد به AFC داده بود که پیشنهاد تعویق مسابقات تایید شد.

در بیانیه AFC آماده است: در شرایط کنونی شیوع فراگیر ویروس کرونا فیفا و فدراسیون جهانی فوتبال با تصمیم مشترک به این نتیجه رسیدند تا مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قرار بود در ماه های اکتبر و نوامبر(مهر و آبان) برگزار شود به سال ۲۰۲۱ موکول شد.

پیش از این قرار بود چهار بازی تیم ملی ایران در مقدماتی جام جهانی قطر در تاریخ ۱۷ مهر، ۲۲ مهر، ۲۲ آبان و ۲۷ آبان برگزار شود و پیش از آن هم بازی های تدارکاتی به انجام برسند اما حالا با این تصمیم جدید، مشخص نیست که برنامه به چه شکلی باشد.

همچنین از طرف تعویق بازی ها وضعیت فصل جدید لیگ ایران و بازی پایانی جام حذفی را هم به حالت مبهم درمی‌آورد. اما باتوجه به این که اعلام شده مقدماتی جام جهانی در سال ۲۰۲۱ خواهد بود یعنی سازمان لیگ می‌تواند برای سه ماه پاییز بازی ها را برنامه ریزی کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала