دیپلمات چینی: هیچ مبنای قانونی برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران وجود ندارد

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر دیپلمات چینی: هیچ مبنای قانونی برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران وجود ندارد
دیپلمات چینی: هیچ مبنای قانونی برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران وجود ندارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تلاش های سه کشور اروپایی بریتانیا، فرانسه آلمان برای رضایت روسیه و چین به تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران بی نتیجه ماند.

به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری رویترز اعلام کرد: چین و روسیه با قطعنامه آمریکا برای تمدید این تحریم‌ها مخالفت کرده‌اند. یک دیپلمات چین در سازمان ملل که به شرط عدم افشای نام گفت‌وگو می‌کرد گفت:" تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران به هر شکل آن فاقد مبنای قانونی است و تلاش‌ها برای حفظ توافق هسته‌ای را تضعیف خواهد کرد." وی همچنین افزود که قطعنامه آمریکا شانسی برای تصویب ندارد.

کلی کرافت، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در مصاحبه‌ای با شبکه خبری فاکس‌نیوز گفت که چین و روسیه می‌خواهند از لغو تحریم‌های تسلیحاتی ایران منفعت ببرند. او گفت: "روسیه و چین منتظر زمانی هستند که بتوانند به ایران سلاح بفروشند."

یک دیپلمات اروپایی که به شرط عدم افشای نام با رویترز گفت‌وگو می‌کرد درباره تلاش‌های آمریکا در این زمینه گفت: "هدف دولت ترامپ نابودی توافق هسته‌ای ایران است."

دولت آمریکا قرار است امروز سه‌شنبه قطعنامه‌ای را که خواستار تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران است در شورای امنیت سازمان ملل متحد به رأی بگذارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала