راز موفقیت نیوزلند در غلبه بر کرونا

© Sputnik / Vladimir Astapkovichراز موفقیت نیوزلند در غلبه بر کرونا
راز موفقیت نیوزلند در غلبه بر کرونا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طی 100 روز گذشته هیچ مورد جدیدی از ابتلا به کرونا در نیوزلند دیده نشده است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت بهداشت نیوزیلند دیروز (یکشنبه) خبر داد که طی صد روز گذشته هیچ مورد جدیدی از بیماری کووید19 در این کشور مشاهده نشده است و در طی این مدت تنها 23 مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور که از خارج این کشور آمده بودند، تحت قرنطینه و مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

جسیندا آردرن، نخست وزیر نیوزیلند راز موفقیت کشورش را در یک جمله کوتاه خلاصه کرده است: "سخت گرفتیم و سریع عمل کردیم."

مسی تشک ضد کرونا خرید - اسپوتنیک ایران
مسی تشک ضد کرونا خرید

سازمان بهداشت جهانی الگوی مدیریت‌ سختگیرانه دولت نیوزیلند در برابر بحران کرونا را تحسین کرده است. نیوزیلند در رسانه‌ها و محافل بهداشتی جهانی به عنوان موفق‌ترین کشور در امر مبارزه با ویروس کرونا لقب گرفته است.

نیوزیلند با وجود پاک شدن از کرونا، اعلام کرده همچنان مرزهای خود را به روی ورود اتباع خارجی بسته نگه می‌دارد و تنها شهروندان نیوزیلندی می‌توانند وارد این کشور شوند.

نیوزیلند از 15 مارس سال جاری میلادی (25 اسفند 98) و زمانی که نخستین مورد ابتلا به ویروس کرنا را کشف کرد، با 1569 مورد ابتلا به ویروس کرونا تنها 22 مرگ کرونایی داشته و طبق اعلام وزارت بهداشت این کشور، هم اکنون تنها 23 مورد بیمار کرونایی در این کشور هست که از شهروندانی هستند که از خارج وارد نیوزیلند شده و پس از مثبت شدن تست‌هایشان تحت کنترل و قرنطینه قرار دارند.

این کشور جزیره‌ای واقع در اقیانوس آرام از اواسط ماه ژوئن امسال اعلام کرد از وجود ویروس کرونا پاک شده و هیچ موردی از بیمار کووید19 در این کشور وجود ندارد. نیوزیلند از نیمه ژوئن محدودیت‌های قرنطینه سراسری را برداشت اما همچنان مرزهای این کشور تحت کنترل قرار دارند و از تمامی مسافران ورودی به این کشور تست کرونا گرفته می‌شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала