هشدار ائتلاف الفتح به الکاظمی: حضور نظامی آمریکا در عراق قابل تمدید نیست

CC BY 2.0 / U.S. Navy/ Lt. Chad A. Dulac / Headed homeهشدار ائتلاف الفتح به الکاظمی: حضور نظامی آمریکا در عراق قابل تمدید نیست
هشدار ائتلاف الفتح به الکاظمی: حضور نظامی آمریکا در عراق قابل تمدید نیست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ائتلاف الفتح در پارلمان عراق، پایان حضور نظامی آمریکا در این کشور را برای دولت الکاظمی الزام‌آور دانست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه خبری المعلومه، عدی شعلان ابوالجون، نماینده ائتلاف الفتح در پارلمان عراق در آستانه سفر مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر این کشور به ایالات متحده تصریح کرد: ائتلاف الفتح کلیه مذاکرات دولت الکاظمی درباره خروج نیروهای خارجی و در رأس آنها آمریکا از خاک عراق را رصد می‌کند.

حشد شعبی از شکست مذاکرات میان آمریکا و عراق خبر داد - اسپوتنیک ایران
حشد شعبی از شکست مذاکرات میان آمریکا و عراق خبر داد

ابوالجون در ادامه افزود: مصوبه پارلمان و خواست مردم عراق مبتنی بر پایان حضور نظامی آمریکا برای دولت الکاظمی الزام‌آور است و این حضور قابل تمدید برای مدتی طولانی‌تر نیست.

وی بیان داشت: دولت الکاظمی با هرگونه تعلل یا امروز و فردا کردن درباره اخراج اشغالگر آمریکایی از عراق خود را در معرض بازخواست قانونی در داخل صحن پارلمان قرار خواهد داد.

این در حالی است که مصطفی الکاظمی هفته آینده در رأس یک هیأت دولتی رسما به آمریکا سفر خواهد کرد و بیستم آگوست با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید دیدار خواهد کرد.

گفتنی است، دو روز پس از ترور سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده وقت نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابومهدی المهندس، نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق توسط آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد، پارلمان عراق پانزدهم دی ماه سال ۱۳۹۸، طرح اخراج نیروهای خارجی از عراق را تصویب کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала